Min bra-iga torsdag

Min första skoldag var rolig och mycket givande. Jag cyklade ner till Elin på förmidddagen så att vi skulle hinna läsa lite innan seminariet. Så vi läste den inte allt för lättlästa texten om Rousseau och Ellen Key och sen käkade vi lunch innan vi gick upp till Universitetet.

Det är inte konstigt att samhället ser ut som det gör med tanke på synsätten på män och kvinnor genom tiderna... Kvinnans plats är i hemmet och det hon gör bäst är att föda barn. Dessutom kan ju kvinnor vara rätt dumma så när du pratar med en kvinna måste du prata tydligt och kort... HERREGUUUD!!! Hela klassen konstaterade att det inte hänt så värst mycket de senaste 200 åren (liiite har ju självklart förändrats, men inte tillräckligt). MEN, vi har iaf fått snyggare kläder, sa en tjej lite uppgivet. ;)

När seminariet var över gick ner mot stan igen, Elin och jag. Jag hade lämnat cykeln hos henne eftersom jag skulle möta Daniel på stan. Så jag hämtade den och hon gick upp till sig. När jag kom till Åhléns, där Daniel och jag skulle mötas, stod både Daniel, Nilas och John där. De hade bestämt att vi skulle gå och fika. Så John ringde Elin och det var bara för henne att pallra sig ut igen (tur att de bor så nära). Vi gick till Schmäck och satt där och myste i nån timma. Sen var alla så trötta så vi delade på oss och Daniel och jag gick och shoppade lite innan vi cyklade hem.

Idag är jag ledig så jag ska ägna dagen åt läsning. Ska läsa "Det mest förbjudna" av Kerstin Thorvall och "Vi som aldrig sa hora" av Ronnie Sandahl, de verkar väldigt bra båda två. Tänkte även städa lite å sen får vi se om jag tar mig ner på stan oxå.

Förresten så sa jag upp mig igår!!! ÄNTLIGEN!!! Vilken lycka! Patrik försökte övertyga mig om att det ju faktiskt kunde vara bra att ha kvar ett extrajobb med lön varje fredag, men jag hade redan bestämt mig så han gav upp... Nu ska jag bara jobba 8 pass till sen är jag fri!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback