Sovmorgon

Lång sovmorgon idag. Riktigt skönt. Fast det är rätt skabbigt här hemma och jag har inte så stor lust att göra något åt det...

Det blev ingen powerstrike igår. Jag låg på sängen halvt medvetslös (typ jättetrött) när passet skulle börja. Lite synd. Får gå nästa vecka. Hursomhelst så lyckades jag komma iväg och gymma lite någon timma senare. Så lite duktig var jag iaf.

Var på gymmet för ett par timmar sen oxå. Sååå skönt. Förhoppningsvis kommer jag i mina svarta jeans igen i slutet av månaden, och min rutiga klänning! Har tyvärr haft mat som sällskap och tröst den senaste månaden... inte bra...

Idag ska vi diskutera språklig sexism. Själv tycker jag att den debatten ibland kan kännas liiite väl fånig... Hoppas ingen kommer tycka illa om mig för det. De säger ju att "man väljer sina krig" och just den språkliga sexismen känns inte riktigt som det viktigaste kriget om man jämför med lika löner, mäns våld mot kvinnor och liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback