Nu har jag analyserat färdigt

Nu är jag äntligen klar med min analys av Linné. Är inte särskilt nöjd med texten men jag vet att jag inte kan bättre just nu så den får vara som den är.

Har dessutom börjat läsa lite i "Rädslans politik" av Maria Wendt Höjer. Den handlar om kvinnors rädsla för våld och våldtäkt, något som finns i stor utsträckning. Bland annat tar författaren upp det faktum att vi kvinnor ägnar mycket tid och energi till att komma på sätt att känna oss trygga. Vi undviker t ex vissa platser sent på kvällen, ser till att inte gå själva hem från t-banan, osv. Ska bli intressant att läsa hela boken.

Har bokat tvättstuga nu klockan 16, jobbigt. Ska dock inte tvätta så mycket, tack och lov. Tycker det är så himla tråkigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback