Seg...

Så fruktansvärt trött. Har precis duschat och sitter nu och dricker lite kaffe, hoppas att det hjälper. Vaknar ju tidigt på mornarna och ligger och tänker på jobbet och kan inte somna om... härligt... 

Igår fick jag ett nytt säljobjekt. Det var roligt, men lite jobbigt då man skulle ringa upp stressade småbarnsmammor. Men typ 99% var jättetrevliga. Jag sålde 22 paket à 20 kr på fyra timmar = 440 kr, helt ok. Har ju lagt en gräns på 100 kronor i timman som jag hoppas på att nå över helst varje gång. Då blir det ju ungefär samma timlön som på Duka. Allt över det känns som en bonus. Extra bonus får man oxå om man jobbar mer. Jobbar man tre fyratimmars pass i veckan varje månad, då får man 500 kr i bonus. Jobbar man fyra fyratimmars pass i veckan eller mer får man 1000 kr i bonus, det är ganska schysst tycker jag. 

En rolig sak igår var att under mitt sista samtal kom två killar in i rummet som skulle vara på passet efter mitt. De satt och lyssnade på mitt samtal och så såg de säljstatistiken på datorn. "oj, du måste ha jobbat här länge" sa den ena killen. ;) Haha! Det var kul! 

Efter jobbet mötte jag upp Daniel utanför skolan i spöregnet. Vi tog bussen hem fast vi knappt ha några pengar. (Löning varje fredag på mitt jobb! Både bra och dåligt...) 

Vi har laddat hem hela serien "Kyle XY". Igår kollade vi nog på fyra avsnitt. Vi hade tänkt att kolla på de två sista oxå för det är så spännande, men vi kom fram till att vi inte orkade.

Jag bakade bullar igår. Daniel har fika i skolan idag... Vet inte riktigt varför det var JAG som skulle baka, men vi vet väl båda två att resultatet blir bäst då, haha. (Ibland måste man få va lite självgod...) Han hjälpte till att pensla dem med ägg iaf... ;)

Provade en skjorta på H&M igår, VILL HA! Så himla fin på mig. Den såg ut som min svarta klänning fast det lixom bara var överdelen. 149 kr, inte så farligt. Vill köpa NU, innan de försvinner! Kanske på fredag. Det dumma är att jag inte vet hur mycket pengar jag får från Duka nästa vecka. Får min semesterersättning då.

På fredag är det "Kulturnatta" här i stan. Det kommer vara en massa artister som uppträder och så. De flesta okända för mig. Daniel gillar Ison och Fille, och jag tycker att det lilla jag hört av dem har varit helt ok så vi ska väl kanske försöka gå och se dem då. Kul att göra något lixom.

Nä, får väl ta och göra mig iordning. Måste nog ta mig till arbetsförmedlingen innan jobbet och höra hur jag ska göra om jag vill stå kvar som arbetssökande där.  Kom ju överens med en kvinna där att jag skulle komma tillbaka senast idag. Jobbigt...

Kommentarer
Postat av: tinis

hörru din lilla bullmamma, din favvo kock ;) ska ju baka på tv nu, kan du verkligen låta bli att titta då??

2007-05-15 @ 18:19:59
Postat av: Cissi

Vart är min Linda?? Jag vill att du ska vara här hos mig! Saknar!!

Postat av: Sara

Hallooooo!
Sitter hos johanna o henrik o tar en öl de e trevligt.
Festivalen sög o jag tänker bara kolla på de svenska uttagningarna från o med nu för de e de enda kul som finns kvar! Lön hade ju varit fin fint jag e typ fattigast i hela världen o det suger duktigt.

Puss på dig!

Ps. vad fin du va som mig för 5 år sedan:) Ds.

2007-05-16 @ 19:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback