Säljare

Är sååå trött... Vi kollade på film rätt sent igår och sen kunde jag inte sova så bra, har legat vaken större delen av morgonen blandat med mardrömmar om mitt nya jobb...

Japp! Ni läste rätt! Igår var första dagen på mitt nya jobb! Jag kan nu titulera mig "säljare" på ett telemarketing-företag här i Umeå. Igår hade vi fyra timmar utbildning och en timma försäljning. Det var läskigt, men det gick bra. Men jag ber till gud att jag slipper lyssna på något av mina allra första samtal... Drömde att coach-killarna satt kvar på natten och drack öl och lyssnade på de nyas samtal och skrattade jättemycket... Ja ja, jag sålde iaf till fyra kunder under ca en timma, vilket gav en provision på 140 kronor, det var bäst av dem som satt i mitt rum iaf. Vi var iofs bara tre stycken, men ändå. Jag ska väl inte påstå att det här är mitt drömyrke precis, men det är bättre än ingenting och förhoppningsvis ger det mig nya och bra erfarenheter.

Vi slutade 21.00. Jag missade en buss precis och det var 50 minuter till nästa skulle gå så det var bara att promenera. Gott om motion igår alltså, sammanlagt ca två timmars promenad. Mamma var orolig att jag skulle stöta på en björn när jag gick genom skogen (på en parkväg), men det enda jag mötte var en igelkott! Sååå söt! ;)

Ikväll ska vi sälja i fyra timmar, jag känner mig inte riktigt laddad för det. Det är lite svårt nu i början för man vet inte alltid vad man ska säga. Man har ju ett manus men ibland räcker ju inte det. Vi ska dock få lära oss mer om det imorrn.

Shit vad trött jag är på min lugg. Nästa gång jag får en såndär puckad idé får ni se till att stoppa mig! 

Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis!! Vad roligt med ett jobb. Kanske inte det roligaste men det ger dig ett eget socialt liv och något att göra på dagarna! Det är bara att köra hårt! Så kan du söka roligare jobba under tiden oxå. Lycka till!

2007-05-09 @ 11:36:16
Postat av: Cissi

haha, jag skulle vilja vara en av killarna i din dröm.. låter som en riktigt kul sysselsättning!
Skämt & sido, är ju kanonbra med ett jobb, sen blir det ju alltid lättare/roligare när man fått in rutinerna. Och nu när du redan har ett jobb kommer de bli mkt lättare att hitta ett till. Lycka till ikväll hjärtat!

Postat av: tinis

yey!! bra jobbat gumman!! now im reeelllyyy proud of you! Puss på dig!

2007-05-09 @ 18:45:18
Postat av: Annika

Grattis!! Man blir alltid glad av att ha ett jobb.. Och när man har ett blir det som sagt lättare att få ett annat av nån skumm anledning. Kanske för att man då söker för att man vill, inte bara behöver. Så det kommer bli skitbra! :)

2007-05-09 @ 20:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback