Ledig!

Ledig idag. Känns skönt. Har bokat in mig på tre pass nästa vecka än så länge, bör väl lägga till något mer antar jag.

Igår gick Johan igenom säljteknik med oss. Det var skönt med lite teori eftersom jag inte kände mig så upplagd för försäljning. Det blev två timmar försäljning. Blev glad över att jag fick dela rum med Ulrika och Carro, gillar dem jättemycket. De andra tre har jag inte pratat så mycket med.

Man var rätt peppad först eftersom vi hade fått lära oss lite mer om vilken teknik som fungerar bäst och så, men när jag inte sålt ett piss på en halvtimma blev jag typ gråtfärdig. Jag var rätt trött och hade duktigt ont i huvudet och då kommer tårarna väldigt lätt på mig. Men men.. Till slut lossnade det och jag lyckades få iväg tio ordrar, är helnöjd med det då det gav mig 350 kronor på två timmar. Min sista kund var dock helt rabiat... Alla andra hade ju typ loggat ut och gått hem när jag var klar med henne, MEN! hon handlade iaf! ;) Mkt bra!

En rolig grej på jobbet är att kontrasterna mellan säljare och teamleaders/coacher är enorm! Säljarna har en ganska avslappnad stil, jeans och luvtröja för mig då... Killarna som är lite högre upp kör jeans, skjorta, kavaj och gärna lite backslick...  Haha! Men de är jätteschyssta, så det är bra. Jag blev dock lite konfunderad igår över att Johan satt och coachade Ulrika och Carro lite smått men han sa typ ingenting till mig, han frågade bara hur det gick en gång och just då hade jag bara sålt en ynka order... Jaja, jag lär väl få mitt så småningom, vet inte ens om jag vill höra... Tror jag pratar på tok för fort... Är tydligen väldigt vanligt. 

Daniel har fått sommarjobb på mitt jobb och ska väl börja där i juni är det tänkt. Det lär bli krig hemma om vem som säljer mest, typ "jag sålde mer än dig igår så du får diska idag", ha ha. Fan vad hemskt... 

Idag ska Daniel vara domare på någon slags tävling. Han skulle få en platta RedBull som tack för hjälpen, något som är jättebra då vi ska ha lite fest imorrn och har en stor flaska rysk vodka i kylskåpet! Får se hur många vi blir. Vi tänkte kolla lite på melodifestivalen oxå såklart! Heja The Ark!

Provade en långkjol igår på Indiska. Brukar inte gilla långkjolar men tänkte att den kan vara skön att ha i sommar. Den satt väldigt bra på mig tyckte jag så jag hoppas kunna köpa en sån framöver. Den kostade bara 199 kronor, mkt bra.

Kommentarer
Postat av: Tinis

Va du e duktig, cash cash cash!!! Förresten, Eurovision festivalen heter det gumman! ;) Skoja kalla du det va du vill jag e avis på dig iaf för jag kommer typ få sitta här med katten och titta, men hon tycker inte det e så skoj å titta på tv´n hon vill bara åt mina chips! Hoppas det blir bra låtar iaf, du vet ju hur jag e, inget smygtitt innan på de där andra, inför programmen, vägrade tom titta igår, så jag blir tottaly chocked sen när låtarna kommer... ;) puss å kram

2007-05-11 @ 14:41:30
Postat av: Annika

Åh vad kul med fest! Hoppas du får det kul gumman. Kram

2007-05-11 @ 19:41:59
Postat av: Anonym

tjaba bruden
om det känns tungt på jobbet kan jag berätta att jag nog e den enda i hela världen som har fått sparken från ett teleförsäljnings företag för att jag pratade för mycket med mina arbetskamrater hahah jag har även arbetat med det i australien då jag pratadet as dålig engelska så jag sålde inte så mycket där heller.
men lycka till du klara det där mycket bättre än jag!!!

2007-05-14 @ 18:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback