Cykelvana

Igår kväll cyklade jag hela vägen ner till Coop forum i Ersboda utan problem. Ganska duktigt av mig tycker jag. Jag är nämligen fruktansvärt ovan vid att cykla. Daniel tycker att det ser väldigt roligt och vingligt ut... Men igår cyklade jag själv och då gick det jättebra. Skönt att det finns cykelbanor typ överallt i Umeå.

På jobbet gick det lite sisådär igår. Man tycker att det borde gått bättre än vad det gjorde då det var ett väldigt bra erbjudande jag ringde om. Man fick tre mattidningar, en kniv och en tvål som tar bort lök- och fisklukt för endast 58,50. Men men... Vi hade lite tävlingar oxå så det var ganska rolig stämning trots att vi alla tyckte att det gick rätt dåligt. Vid ett tillfälle hängde sig datorerna oxå... inte lätt att tjäna pengar då... 

Efter jobbet mötte jag upp Daniel och Nisse nere vid "Båten" där vi tog en fika och de diskuterade filmen som de ska spela in nu i veckan. På vägen hem skulle Daniel cykla till Statoil för att köpa snus medan jag började gå upp för Svingen.  Jag tyckte att han tog väldigt lång tid på sig, det visade sig sen att han fått punka, igen... Måste va något fel på det där hjulet. Så vi fick leda cyklarna hem, jag som hade sett fram emot att få cykla hem från stan för första gången. (Daniel hade tagit min cykel på morgonen då hans cykel redan var i stan eftersom det var punka på den då oxå, som han lagade under dagen.) Men som sagt, jag tog en liten cykeltur på kvällen och det gick bra. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback