Konsert och P Diddy's Black Party

På vägen hem från jobbet igår hämtade jag biljetterna på Aftonbladet och införskaffade nya svarta strumpbyxor och ett rött band till klänningen.

Hade ju hoppats på att vila lite innan det var dags att piffa och bege sig, men icke. Hann slänga i mig lite mat och sminka mig och spraya håret med ett ton hårspray iaf. Väldigt ovant med klänning, har nog aldrig känt mig så naken i hela mitt liv, men jag tycker om den ändå, känns konstigast att inte ha några byxor på sig. ;)

Mötte upp Sara vid Centralen. Vi gick och köpte mat åt henne. Sen bar det iväg till Globen. Mycket förvånade när vi kom fram och möttes av en kö som gick från entré 2 (där vi skulle gå in...) och nästan ända bort till t-banan. Vi gick till McDonald's och ställde oss i en seg toakö istället. När vi kom ut igen var Globen-kön fortfarande lika lång så det var bara att ställa sig sist och vänta... Vi var dock tacksamma över att det inte var snöstorm som det var när vi stod i världens längsta kö och skulle se James Blunt förra året.

Väl inne hittade vi inte våra platser. Två äldre(!) män satt på dem för det fanns två stolar bredvid varandra som det stod 1 på, och både dem och vi hade platserna 1 och 2, men det löste sig.

Konserten var helt ok, dock lite mesig med tanke på hur stora P Diddy och Snoop Dogg är. Hade förväntat mig något större, och bättre. Det var lite trist när det kom låtar man inte känner igen. Men man får väl skylla sig själv att man inte är mer insatt.

Är typ omöjligt för mig att få bra bilder på konserter, men lägger in två ändå...
image57
P Diddy

image58
Snoop Dogg

En fråga som många ställde sig under kvällen var: Vem har sytt Snoop's kläder? Han själv? Eller hans mamma?

För första gången lämnade vi en konsert innan den tagit slut. Ville ju hinna kolla in festen lite oxå. Sara skulle ju upp och jobba idag.

Det var mycket folk utanför Hell's Kitchen, många fotografer. Vi råkade anlända samtidigt som Bingo Rimér och hans tjejer. Efter att ha blivit avprickade på listan och fått plastband runt handlederna fick vi stå och vänta medan de blev fotade innan vi kunde smita in.

image59

Det bästa med festen var champagnen, som var som den ska vara, god, kall och gratis! ;) I övrigt var det mest kindpussande och ryggdunkar som utbyttes mellan "det vackra folket". Kände att det inte riktigt var rätt plats för mig. Träffade dock min gamla jobbarkompis Ayesha. Hon var iklädd en väldigt avslöjande utstyrsel, fast det var väl å andra sidan en del andra oxå.

Jag hade ju läst lite om festen i Metro nån dag innan och där stod det att "Sveriges största kändisar" skulle vara där. Jag kan ju räkna upp de "kändisar" vi såg: Fredde Granberg, Marie Serneholt, Moneybrother, Dogge och hans kompis från Latin Kings, Ken Ring, Ayesha, Bingo Rimér, Viktoria Tolstoj, Sean Acti, Nanna från Mtv. Det var säkert någon till men jag kommer inte ihåg. Men ni kan väl avgöra själva om det verkligen är "Sveriges största"... Haha! Kändis eller ej, jag festar helst med mina kompisar, blir roligast då. Visst var det kul att få gå på festen, men det här var första och nog sista gången...

Vi bestämde oss för att ta sista tåget/t-banan hem så vi lämnade festen runt 00.20. Vakterna såg väldigt förvånade ut, "Ska ni gå!?!?!?!". "Ja, får vi det?" sa vi, haha!

Jag hann dock inte med mitt tåg så jag satt på Vasagatan i en timma och väntade på första nattbussen. Sjukt kallt. Och jobbiga förvirrade människor från Ö-vik och Västerås stod på busshållplatsen och kunde inte läsa en vanlig tidtabell, herreguuud... Men jag kom hem, till slut, runt halv tre.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilket äventyr! Själv satt jag, Niklas, och Niklas bror Stefan hemma och snörvlade ihop. Alla är vi förkylda! Nu sitter jag i skolan, har några tim till övers innan jag börjar jobba kl 17. Väldigt kul...men surfa kan man ju göra några timmar! Om vi ska kunna ses innan jag åker får du komma hem till mig imorrn. Har lixom ingen lust att betala 80kr för att åka fram och tillbaka till stan. Men om du är ledig är du hjärtligt välkommen på fika hemma hos mig!Det är bara att höra av dig. Kram Ida

2007-03-12 @ 14:12:55
Postat av: Ida

har du inget kort på dig från igår?Skulle va roligt att se dig i din fina klänning och skor!

2007-03-12 @ 14:14:07
Postat av: Linda

Jag önskar jag hade en bild för jag kände mig faktiskt snygg! ;) Ska ev ha samma klänning på lördag när vi ska ut och fira Sara the birthdaygirl så jag får be någon ta kort då. Blir det bra kan jag ju lägga ut det här.

2007-03-12 @ 14:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback