Jobbdag

My God vad jag har ont i huvudet... Inte lätt att jobba när man nästan måste hålla i huvudet för att det gör så ont. Och när jag skulle gå och hämta glas åt en kund strax innan stängning snurrade hela butiken... Härligt...

Strax innan stängning ja... Det var typ dött mellan 17.30-18.50. 18.50 kom typ ALLA... Ok, det var väl kanske fyra kunder, men ändå. En kund var jättegullig och ursäktade sig flera gånger för att hon kom så sent. Vi kom fram till att det nog är Murphy's lag som gör att det först är helt dött och sen blir jättestressigt. "Det är den enda lagen som alltid gäller" sa hon, "lagen om alltings jävlighet". Bra kund tycker jag. Sen hade jag en stressad man som skulle lämna tillbaka glas. Precis när jag skulle ge honom pengar tillbaka ser jag att det står på kvittot att öppet köp inte gäller, så jag säger att han måste välja en vara för samma belopp. "Jaha, när stänger du då?" "Om två minuter..." Stackarn sprang runt i panik och slet i stekpannor och grytor. Jag stängde bland de sista butikerna i centrum. Gjorde dock inte så mycket för jag har lärt mig nu att det inte är nån idé att skynda sig vid stängning för bussarna går så dumma tider.

Ringde morfar på vägen hem. Han ska hjälpa mig med flytten. Känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback