Brand

Hann väl slumra till en stund igår kväll innan jag vaknade vid tolv-tiden av en bils signalhorn som lät i nån minut. Lite smått irriterande, ja. Ungefär samtidigt som det slutade låta öppnade jag ögonen och såg i taket att det var något som blinkade utanför. Jag vände mig mot fönstret, då såg jag en massa rök.

Men gud, det brinner, tänkte jag. Jag hann även tänka att det inte borde brinna i mitt hus eftersom jag inte kände någon röklukt överhuvudtaget. Jag virade in mig i mitt täcke och gick bort till fönstret.

Stora lågor slog upp från en bil som stod på parkeringen här utanför. Bredvid stod två brandbilar och några brandmän arbetade med att försöka släcka branden.

Bilen står fortfarande kvar där nere. Såhär på håll ser den inte eldhärjad ut.

Tur att det inte brann här. Det är en av mina största rädslor, att det ska börja brinna där jag bor. Hua... Hoppas att det aldrig händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback