Sommar

Nu är det verkligen sommar. Igår var det väldigt varmt. Daniel var tvungen att sitta hemma och fixa klart ett bildspel till skolans avslutningsmiddag för de studenter som går ut nu. Själv tog jag mig ner till Ersboda och mötte upp John och Elin på Röda korsets second hand-butik Kupan. Elin fyndade en klänning och en jacka. Själv har jag jättesvårt för begagnade kläder men jag beundrar verkligen dem som lyckas hitta snygga saker. Dock köpte jag böcker. Har sen en tid tillbaka försökt ladda ner filmen "Circle of friends", som jag älskar, men har inte hittat den. Nu hittade jag boken för 20:-, så då köpte jag den. Köpte två engelska pocketböcker skrivna av Jane Green oxå, de kostade 2:- styck, mycket bra.

Sen gick vi bort till Myrorna oxå. Där hittade jag ytterligare två böcker. "Linas kvällsbok" av Emma Hamberg och "Trekant" av Mian Lodalen. Det var dyrare på Myrorna, 15:- styck kostade pocketböckerna, men det var ju ändå billigare än nypris. Träffade Carro där oxå. Hon letade efter en barnstol till cykeln, men hittade bara en ljusstake...

Jag, John och Elin bestämde att vi skulle grilla på deras balkong på kvällen. Jag hann gå hem och läsa en stund innan det var dags att bege sig. Daniel var inne i stan och lämnade bildspelet på hotellet där middagen skulle vara.

Vad gott det var med grillat! :) Lite senare kom flera av Johns och Daniels klasskompisar över. Vid tolvtiden gick vi till skolan där det var fest. Daniel och jag gick dock på en gång, vi var lite trötta. Tyckte synd om Elin som hade sagt att hon skulle följa med om jag följde med, kändes ju lite taskigt.

Idag har vi haft det sååå skönt. Vi har legat ute på en filt och myst och läst böcker. Underbart! Har dock fått lite för mycket färg trots att vi nog inte var ute i mer än två timmar, typiskt mig... Hoppas sommarvädret håller i sig, vill ligga ute varje dag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback