Dubbelpass

Underbart skönt att vara ledig!

Igår jobbade vi kvällspasset. Det gick sådär. De första 25 minuterna gick dock skitbra, men sen försvann turen, lite synd...

I onsdags var vi lediga. Jag ägnade större delen av dagen till bakning då det regnade ute. Till middag gjorde jag fyllda bröd med ruccola, kalkon, dijonsenap och västerbottenost, mums! Blev såna till middag igår oxå, dock väldigt sent på kvällen...

I tisdags jobbade jag dubbelpass... Det gick, men jag var helt slut sen. Första passet hade jag ett jätteknäppt uppdrag. Skulle ringa till folk som var med i en bokklubb och be om deras mailadresser för att klubben hade blivit nätbaserad. Skönt att slippa sälja men provisionen var bara 2 kr per angiven email. Man fick oxå 2 kr om kunden inte ville lämna ut sin mailadress. Om man ville ha en timlön på 100 kr måste man alltså hinna med 50 samtal (där kunden är hemma) per timma. Detta är totalt omöjligt då man ibland får vänta flera minuter på nytt samtal, dessutom är inte alla hemma och vissa har telefonsvarare. Jag slutade på 96 ordrar, alltså 192 kr, för 4 timmar, då hade jag ändå jobbat in nästan hela rasten. Plus att datorerna hängde sig. Markus sa dock att de skulle fixa någon slags kompensation, hoppas de dubblar beloppet iaf.

Daniel har nu jobbat sin första vecka och det går riktigt bra. Jag lyssnade på ett samtal i tisdags och han var jätteduktig. Igår hade han fått en massa beröm av flera coacher, roligt att höra. Det är skönt och tryggt att veta att han finns där på jobbet samtidigt som mig.

Nu har solen äntligen kommit tillbaka. Hoppas på att hinna sola lite innan jag ska iväg och fika med Carro på stan. 

Daniel och jag ska kanske (hoppas, hoppas, hoppas) få låna en bil av Carro och hennes kille. Får vi låna den en längre tid så kan vi kanske bila ner till Stockholm och Örebro, det vore väldigt kul. 

Tilda är helt knäpp nu och går runt och jamar konstant för att hon vill gå ut. Kanske var ett misstag att börja gå ut med henne men jag tycker inte att hon ska behöva vara instängd i lägenheten jämt. Dilemma...

Vad händer nere i Stockholm då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback