Skolan...

Idag har jag varit inne i stan och lunchat med Ida. Det blev TacoBar för vi kunde inte komma på något bra ställe. Men gott var det! ;)

Sen begav vi oss för att leta efter skor till mig. Detta visade sig vara ett fullkomligt omöjligt uppdrag... Någon av mina vänner får gärna bli skomakare och skräddarsy dojjor åt mig för det finns inga i butikerna som jag får på mina fötter... Lär ju halka och bryta både armar och ben i mina gympadojjor, men men...

Igår hade vi föreläsning i skolan. Fyyy faaan säger jag bara... Kom till skolan, gick till caféet för att köpa kaffe och en flapjack till lunch (inte världens bästa lunch, nej, men ändå...), träffade Cissi! Blev sååå glad! Brun som en pepparkaka var hon såklart... Tyvärr skulle hon inte på min föreläsning. Det har visat sig att hon och Linda går på en helt annan instution än mig, j-a skit!

Satte mig på första bästa plats i föreläsningssalen, det var ju iofs inte det smartaste då jag ju inte såg ett skit, men men... Min hörsel är det ju iaf inget större fel på, trots att jag snart är så mycket som 25 år... (Hemska tanke...)

Satt där själv och lyssnade på föreläsningen, som ju faktiskt var rätt så bra och rolig för en gångs skull. I pausen skulle typ tio pers springa fram och tillbaka så jag fick lyfta upp bänkskivan femtioelva ggr. En tjej från studentarbetslaget råkade gå förbi, jag sa hej, hon typ tittade konstigt på mig... Antar att man inte får säga hej till henne. Hon har ju påpekat att vi faktiskt inte går på lärarhögskolan för att lära känna varandra och vara sociala, utan för att plugga... Kul tjej... Mamma mia, ta mig härifrån... Studievägledarna, here I come. Kan inte stanna i den där hemska klassen... Jag ska till Umeå, så det så!

Blev iaf överlycklig när det visade sig att Cissi oxå var kvar i skolan efter föreläsningen. Vi drack te i caféet innan vi åkte hem. Gick på toa gjorde jag oxå. Det var kul för en tjej hade glömt att låsa dörren, "NEEEJ, JÄVLAR!!!" skrek hon när jag öppnade, haha!

Imorrn är det lång skoldag. På torsdag jobb på kvällen. Fredag nada. Lördag middag med Tina, Niklas, Sara, Annika, Emelie och kanske någon mer, trevligt! Emelie är i stan hela veckan och ska förhoppningsvis komma över hit någon dag, om hon hinner.

Längtar efter min Daniel. Men nu kan jag iaf äntligen boka biljetter. Ska bara dubbelkolla med honom vilka tider som passar bäst först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback