Fjärde reserv

Jaha... Då var man i skolan igen... Tog lite tid att ta sig hit... SL... Need I say more? Blött och slaskigt är det överallt oxå, dåligt!

Kollade ju aldrig min brevlåda igår eftersom jag bara var ute för att gå en promenad och då tog jag inte med mig brevlådenyckeln, så jag kollade den nu när jag gick hemifrån. Hade fått ett brev från antagningsenheten, jag är antagen som fjärde reserv till kursen "Glas, skulptur och design" på Umeå universitet! Coolt! Men fyra pers lär nog inte hoppa av... Å vad gör jag om det skulle hända? Då blir det bråttom bråttom, jaja, vi får ta det när det händer. Vore iaf väldigt kul att få gå den kursen!

Fick ett annat brev oxå, inte lika trevligt. Ny räkning från Handels med nya medlemsavgiften efter bajsmoderaternas puckade höjning... 210 kronor har jag betalat per månad hittills. Den nya avgiften för mig är på 469 kronor... Kan det verkligen stämma? Jag måste kolla upp om de kanske har glömt att jag är student, de brukar glömma sånt vid nya terminer... Ska jag betala 469 kronor i månaden måste jag gå ur facket. Då får jag betala bara a-kassan istället. Men jag skulle ju helst vara med i facket oxå då man aldrig vet vad som händer på jobbet...

Har sovit jättedåligt inatt. Borde nog inte druckit kaffe vid 19.30-tiden. Somnade kanske någon gång runt 02.30... Härligt...

Idag fyller en av mina bästa kompisar, Tina, år!!! Ja må hon leva, ja må hon leva! Grattis gumman! Tina fyller 24 år, lyckosten... Fast hon har lika mycket åldersnoja som vi andra ändå, haha, man blir som man umgås! Vi har kommit fram till att vi är gamla som gatan... Mycket jobbigt...

Nähä, vad var det nu jag skulle göra? Varför sitter jag här? Ja just det, plugga var det ja... Hoppas Linda kommer sen...

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad roligt med kursen!Skulle passa dig perfa!Tänk bara på att det är du som håller koll på vilken plats i kön du är på. Dvs du får ringa o kolla om nån har hoppat av och så. Det missade jag när jag sökte till LHS, kunde ha gått där nu. Men jag trodde de skulle ringa mig om jag kom in på restplats men ack så fel jag hade. Kram!

2007-01-11 @ 16:51:55
Postat av: Linda

Jag ringde Universitetet idag och dubbelkollade vad som skulle göras. Ska bara sitta och vänta på deras samtal. Tanten i telefon skrev iaf upp mitt namn och nr oxå. Dock var det lite för många antagna så mina chanser är inte så stora. Men jag kan ju söka till hösten hoppas jag. ;)

2007-01-11 @ 18:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback