Aaaarrrrggghhhh

J-a skitdag...

Det enda bra på hela dagen var Linda, och messen från Cissi (Mauritius...) och Annika, och mamma såklart som såg till att jag fick med mig lite mat hem från affären...

Ångesten sköljde över mig när jag kom till skolan. Fick ännu mer ångest när jag fem i fortfarande stod ensam utanför salen. Beklagade mig för mamma i telefon... De andra kom sen som tur var. Varför har man reflektionsseminarium? Ingen brydde sig ett skit vad de andra hade gjort... Två bortkastade timmar... Och Linda och jag höll på att dö när en person öppnade munnen, den personen är ofta väldigt underlig...

Var in på Synsam och lämnade tillbaka bågarna och frågade om pris... Typ runt 6000 kronor för bågar och glas... Det var ju iofs väntat, men ändå... Dessutom var det så att om jag ville beställa dem idag så ville de ha minst 500 kronor på en gång (pengar som jag inte har...) och sen närmare en tusenlapp i månaden det närmaste halvåret... Är man student kan man tydligen inte ta den längre avbetalningen för man måste ha en "fast inkomst"...

Var nära till tårarna inne i glasögonbutiken. Jag blir så himla frustrerad och irriterad att man ska vara så j-a beroende av pengar hela tiden. Man måste jobba extra, annars räcker inte pengarna. Jag kan inte träffa Daniel för jag har inga pengar. Jag kan inte gå och klippa mig för jag har inga pengar. Jag kunde inte gå ut med mina kompisar i helgen för jag har inga pengar. Jag kan inte sluta skolan för då får jag inga pengar. Trött man blir. Visst, jag erkänner, jag slänger säkert bort ett antal tusenlappar om året på "skit", det blir ju så, det gör väl alla, men ändå... Jaja, mamma ska iaf ta lånet på brillorna åt mig så jag kan betala till henne.

Usch vad jag gnäller... Lika bra jag slutar nu...

Kommentarer
Postat av: Annika

Fattar precis hur du känner.. Men nåt som är gratis är en liten miniskönhetsdag hos mig! Färgning av fransar, kanske lite manikyr med handmassage..? Och snart kan du ju få alla andra behandlingar oxå! Kraaam!

2007-01-09 @ 11:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback