......

Tilda har varit ovanligt sällskaplig nu på morgonen. Hon började vara sällskaplig redan vid ca 05.00... Jag blev rätt så irriterad...

Strax före 8 ringde Daniel och väckte mig. Jag gick upp en stund efter det och gick ut på en promenad. Fick se till att va snabb när jag gick ut för Tilda ville ju följa med.

När jag kom tillbaka åt jag frukost. Tilda åt oxå frukost, min frukost... Vet inte hur bra det är för katter att äta jordgubbsyoghurt med müsli... Jag fick iaf gå och byta ut min sked mot en ren när hon var klar...

Sen skulle jag duscha. Precis när jag ska vrida på vattnet är det någon som vill komma in i badrummet. En liten tass drar klorna mot dörren... Så jag öppnar och släpper in henne och tänker att det säkert blir iskallt när hon helt plötsligt kommer att bestämma sig för att gå ut igen (min badrumsdörr går ju att putta upp inifrån även om man är en liten katt). Men hon sitter snällt på toasitsen och tittar på vattnet som rinner ut på golvet, måste vara jättespännade... När jag har duschat klart ligger hon som en liten primadonna uppe på korgen på hyllan. Sen när jag sminkade mig låg hon i handfatet och tittade på. ;)

Nu ska jag snart åka till skolan. Börjar inte förrän 13.00 men Cissi och jag ska dricka kaffe innan, trevligt trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback