Frigörande

Har ju inte berättat om fredagens redovisning i skolan.

Min grupp, jag, Julia och Nina, pratade om onani, kvinnors onani. Som exempel hade vi en scen ur "Fucking Åmål" och en text ifrån "Linas kvällsbok". Vi pratade bland annat om myterna kring kvinnans könorgan (det finns t ex inga bevis på att det ens finns en mödomshinna...) och att onani har varit tabu för kvinnor. Vi menade på att filmen och boken är bra på det sättet att de visar för unga tjejer att onani är normalt och ok. Jag var ganska imponerad över mig själv som stod och pratade om något så intimt inför halva klassen, utan att rodna eller så. Det kändes helt naturligt. Och i onsdags när jag hade hela min basgrupp här (jag, Elin, Julia, Nina, Jessica och Angelica) satt vi och pratade ännu mer personligt utan problem. Väldigt frigörande på något sätt.

De andra som redovisade hade lite andra teman. Några hade lite konst-bilder. Sen var det en grupp som visade delar ur filmen "Shortbus". Jag blev väldigt nyfiken på filmen så jag och Daniel såg den igår. Den var bra. Är man känslig för sex-scener eller om man har homofobi bör man dock kanske inte se den.

Den kommande veckan ska vi fördjupa oss i ämnet Queer, kommer bli intressant. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback