Tandborstning

Herr Guillou får ursäkta... jag tänker blogga ändå!

Fullt ös medvetslös idag... Först tvättstuga kl 07.00, hej å hå! Undrar var min ena svarta t-shirt är, can't find it.

Några timmar senare tog Tilda och jag bussen till stationen och bytte buss där. Jag ska aldrig mer åka buss med Tilda.... Tyckte så synd om henne. För det första var det så j-a varmt på bussen, ingen luft alls. För det andra så var den där rösten som ropar ut hållplatserna inställd på typ högsta volym så man hoppade till varenda gång. Strax innan vi närmade oss mitt gamla jobb klev en massa skolbarn på bussen så jag fick lyfta upp transportburen i knäet. Iofs så tyckte barnen att Tilda var väldigt söt, men de var rätt högljudda till och från, tur att det inte var så många hållplatser kvar.

Mötte upp mamma utanför hennes jobb. Vi hade lite tid över så vi åkte och hälsade på mormor i typ tio minuter. Hon och morfar åker till Grekland på fredag, all inclusive, fusk... Vill oxå åka utomlands!
 
Sen bar det iväg till veterinären. Vi fick komma in på en gång så fort jag fyllt i lite uppgifter. Tilda är frisk som en nötkärna (Varför säger man så?) och har "bra hull". Känns jättebra. Snäll var hon oxå. Jag var lite orolig att hon skulle bli bråkig hos veterinären men hon var hur snäll som helst. Det enda hon gjorde var att slingra sig som en orm för att komma ur mitt grepp, men inget annat. Veterinären sa att eftersom hon är så snäll så borde det inte vara några större problem att så småningom komma igång med tandborstning på Tilda för att undvika tandsten. Ingen annan jag har pratat med har borstat tänderna på sina katter, men men... man kan ju alltid testa, det skadar ju inte iaf. Vi lyckades inte tyda sista siffran i Tildas ID-nr. Jag har gått och klurat på den länge och trodde veterinären skulle veta, men hon såg inte heller. Så nu ska jag ta kontakt med kennelklubben för att få reda på vad det är för siffra så kan jag fixa en försäkring åt Tilda, man får rabatt om man har ID-nr så det är ju bra att ta med det.

Väl hemma slängde jag i mig en macka sen var det bara att ge sig iväg igen. Kom till Forum ca 40 min innan jag började så jag kollade lite på kläder. Provade två koftor men kunde inte bestämma mig så det blev ingen.

Jag stod själv i butiken hela kvällen, jätteskönt. Var inte så mycket kunder men jag hade lite varor att packa upp. Jag var riktigt snabb vid stängningen. Klar tio över tror jag. När jag kom ut var det kaos vid busshållplatsen. Tror det var en lastbil som fastnat i rondellen, det är ju så knasigt där nu när de bygger, så det stod en 471:a och väntade vid hållplatsen för den kunde ju inte köra, tur för mig! Inte alltför långt senare lossnade trafiken och jag hann för en gångs skull med 19.40-tåget, mkt bra!

Nä, nu ska jag väl sitta uppe inatt och skriva sammandrag ur herr Frosts bok... Hääärligt... Verkligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback