Nya bryn

Gick upp redan vid åtta imorse. Tilda ställde sig på mig och slickade mig på näsan... Inte så lätt att sova då. Å andra sidan sov jag en hel del igår när jag kommit hem, var ju helt död.

Gick från förskolan efter att de barnen vars vagnar jag vaggade hade somnat, det gick rätt fort. En liten pojke höll t o m på att somna mitt i maten. Kerstin gick ut och la honom i vagnen medan vi andra åt frukt.
Första veckan avklarad. Känns ju bra, dock har jag fortfarande inte greppat riktigt exakt vad det är jag ska göra... Men men, det blir nog bra...

Shit vad rörigt det var på kliniken igår... De hade tydligen haft nån operation innan och nu var det lite för mycket folk där, minst sagt... Ungefär en halvtimma efter att jag skulle va där fick jag komma in, men då fanns det inget rum. Så småningom lyckades de hitta ett där jag kunde sitta. Fick bedövningssalva på brynen och en bunt med tidningar.

Satt där i drygt en halvtimma och bad till Gud att de inte skulle glömma bort mig. Men sen kom de lyckligtvis och flyttade över mig till ett annat rum. Där var det dags för fotografering, härligt... Jag höll på att börja grina för jag var så fruktansvärt trött och kameran strulade och vi fick göra om allt flera ggr.

Till slut var det över och hon ritade dit bryn så som hon hade tänkt sig. Jag fick godkänna. När jag var lite missnöjd med slutet på ena brynet blev hon lite irriterad och vi diskuterade lite. Hon justerade yttepyttelite så jag inte ens såg någon skillnad. Jag tänkte att jaja, hon vet väl bäst... var ju ändå för trött för att börja tjafsa. Så hon började pigmenteringen. Gick rätt fort faktiskt. Jag är jättenöjd, men just nu är de rätt mörka eftersom den här övre hinnan inte har lossnat än, det brukar ta runt en vecka. Man får inte pilla bort den innan för då försvinner färgen oxå. Så nu ska jag smörja in brynen med vaselin morgon och kväll. Sen ska jag på återbesök om ca 10 dar och då kan man justera det som inte känns bra oxå.

När jag skulle hem var det stopp i tunnelbanan. Var "ett sjukdomsfall" vid Tekniska Högskolan. Jag var vid Stadion. Kan de inte bara dra ur personen ur t-banan och köra vidare? Nä, usch vad hemsk jag är... Men jag var så himla trött och kissnödig så det var väl ungefär vad man tänkte då... När det väl kom ett tåg sen så var det ju självklart "Ingen påstigning". Kom dock ett strax efter. 

När jag kom hem var jag så trött att jag gick och la mig på sängen och somnade. Fanns ju ändå inget att kolla på på tvn.

Jag skulle ju gå på Julias kalas idag men nu har de blivit sjuka. Dåligt. Har ju inte träffat henne på jättelänge. ;(

Underbart att vara ledig iaf, ser inte fram emot imorrn då jag ska jobba extra. Fast det blir ju bra med pengar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback