Tågkaos...

Idag har mamma och jag varit inne i stan och shoppat! Det var trevligt, var ett tag sen sist. Jag hittade stövlar på Debenhams. Blev helt överlycklig när jag kunde ha dem för jag har aldrig kunnat ha ett par stövlar för att skaften alltid är för smala. När jag prövade dem en andra gång kom jag dock fram till att de var en aning för stora... både i foten och i skaftet... J-a skit... Fanns inte en storlek mindre. Men mamma köpte ett par i hennes storlek.

Åt lunch på Harry B James. Bakad potatis med kalkonröra! Mums!

När vi var inne på Kicks tappade jag bort mamma för hon e så liten... Så jag ringde till hennes mobil. Det skulle jag inte ha gjort för den hängde sig. Den ringde och ringde och ringde och gick inte att stänga av... Måste tillägga att mamma har världens hemskaste ringsignal på rätt så hög volym... Ytterst pinsamt... Vi försökte få av locket till batteriet men det var ju inte det lättaste. Till slut fick vi hjälp av en i personalen där... Hoppas mamma får en ny mobil av sitt jobb snart... vill inte vara med om det där igen...

Just nu är det ju rörigt vid Centralen då det ska byggas om och fixas spår osv... Ännu rörigare blir det när informationen resenärerna får är felaktig... Överallt stod det, och det ropades i högtalaren, att tågen mot Kungsängen och Bålsta skulle avgå från spår 17. När vi och alla andra som ska med samma tåg står snällt och väntar på perrongen vid spår 17 ser vi Bålsta-tåget rulla in på spår 16, en annan perrong... Folk blev helt hysteriska och sprang. Någon skrek t o m att de som kom först skulle hålla upp dörrarna... Herregud... Kommer väl fler tåg... Men visst var det irriterande med felaktig information... Vi hann dock med tåget trots allt.

Nu måste jag skriva min vfu-rapport för jag har råkat säga att jag redan har gjort det... Bläää!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback