Jobblördag

Läste igår på Aftonbladets hemsida att 61 procent av Stockholmarna varit otrogna någon gång... Hur kul känns det...? Det hela blir ju rätt meningslöst... De flesta var karlar oxå, iofs från typ Östermalm... Jaja, får väl leta bland de där resterande 39 procenten. Förhoppningsvis har väl oxå en del av de otrogna oxå lärt av sina misstag.

Imorse ringde de från datacentralen och frågade om jag hade problem att logga in i kassan på jobbet, vilket jag oxå hade just då. Värsta bra att han kunde se det nästan innan jag själv upptäckt det. Vår huvuddator hade råkat bli avstängd, troligtvis strömavbrott.

En liten stund senare kom en kund och ropade på mig genom gallret. Hon ville att jag skulle öppna tidigare för att hon var sen till ett dop... Snäll som jag är så öppnade jag. När hon kom in stod hon bara och glodde på mig. Själv såg jag till att få upp båda gallrena. Sen började hon babbla om sparbössor i porslin och jag sa att det har vi inte. Hon fortsatte in i butiken och pratade vidare om att hon minsann köpt en sån hos oss för ett halvår sen... (För det är ju inte alls så att saker och ting kan ta slut... eller hur?) Efter ett tag kom hon igen... "Är du säker på att ni inte har några sparbössor?" Herreguuud... Hon gick sen, utan att ha köpt något...

Har varit jättemånga kunder idag som har sagt att mina paket har blivit jättefina. Jag tror varje gång att de driver med mig... eller att de känner sig tvungna att säga så för att de tycker synd om mig som gör så fula paket...

När jag kom hem idag var det någon som var riktigt glad att se mig. ;) Det blir man väldigt glad över, även om denna någon nu råkar vara "bara" en katt...

Nu ska jag borsta tänderna, och vänta på ett telefonsamtal. Sen sova. Och sen upp och jobba imorrn med... En vecka kvar till en ledig dag... Jag lääängtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback