......

Igår var jag alltså hemma hos min moster på kvällen. Jag och Julia kollade på tecknade Pippi Långstrump (som ju inte är den riktiga Pippi!) och lekte med hennes leksaker som hon hade fått när hon fyllde år. Hon har blivit så stor! Och nu pratar hon jättebra. "Det här är pinjenötter" sa hon när vi var och handlade, "PINJENÖTTER!". ;)

När jag skulle hem skulle jag egentligen ta bussen upp till Vällingby, men jag bestämde mig för att gå, trots mörkret. När jag gick i skogsdungen borta vid mammas gamla jobb hörde jag att det gick en kille bakom mig. Han tog en lite annan väg än mig och kom nästan ikapp. När vi kom till Solursparken hörde jag en röst som sa "Det är ganska läskigt när det går någon bakom en..." Jag tänkte nästan säga att det blir ännu läskigare när personen oxå börjar prata med en... Men jag sa bara "Ja, faktiskt". Han sa att han hade tänkt på det i skogsdungen men att han inte gärna hade kunnat springa ikapp för att säga det... kunde ju blivit lite knasigt... Han var iaf trevlig och jag fick sällskap upp till centrum. ;)

Nä, nu måste jag göra mig iordning för mamma och jag ska snart in till stan och shoppa! Eller hon ska väl shoppa och jag får väl titta på... Men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback