Tillbaka till verkligheten...

Hemma igen... Tillbaka i verkligheten... Usch... Jag hade lixom förträngt den en aning. Men den är väl oundviklig antar jag...

                                                        
1. Busspuss... ;) ,                     2. Daniels skrivbord i skolan,            3. Det fanns liiite snö... ,       4. Lovelight... ;)

I lördags blev det först mer shopping på dagen. På lördagar förvandlas tydligen alla lugna snälla Ume-bor till stressade stockholmare... Fast det sägs att det inte brukar vara så i vanliga fall, men jag vet inte jag... På kvällen mötte vi upp några av Daniels kompisar från skolan och gick och tog några öl på en pub. Väldigt roligt, skrattade så jag fick ont i käkarna... ;) Efter ett par timmar där gick Daniel, jag och en kille som heter Rikard till ett ställe som heter Rex. Där var det gott om fulla människor. Killen bakom mig i kön ville gärna stå på mig... Jag hade lust att dra den där om klossarna, som vi lärt oss i skolan... Att exempelvis fem klossar på rad med nån centimeters mellanrum är lika många klossar som fem klossar på rad utan mellanrum, trots att det förstnämnda kan se mer ut för ett litet barn. Det kändes iaf som att han trodde att det blev färre personer i kön om vi stod väldigt tätt... Idiot... 

Jag har hört att det är lättraggat i Umeå. Det finns tydligen gott om tjejer för killarna. Dock såg en hel del killar pinsamt desperata ut på dansgolvet... Så det borde nog va rätt lättraggat för tjejer oxå, iaf om man inte bryr sig om vad man får... Vi stannade inte så länge på Rex. Sprang runt i regnet ett bra tag och letade taxi. Var riktigt frusen när vi kom hem.

På söndagen tog vi bussen till stan igen och gick och åt lunch på O'learys. Efter det hann vi precis in och köpa en till top åt mig innan butiken stängde. Sen gick vi bort till Daniels skola och väntade på hans kompis Martin och hans flickvän Marie. Vi gick hem till dem och lagade god mat och efter det spelade vi och ytterligare två personer från deras korridor monopol, det var jättekul. Fast monopol kan ju hålla på rätt länge... Efter ett tag var man väldigt trött, kände mig lite stressad över hemresan oxå då vi inte hade kollat upp några alternativ. Till slut spenderade vi pengar åt alla möjliga håll (i spelet alltså) så att vi förlorade. Tror vi var hemma vid 01.00 någon gång. Bokade flygbiljett hos Malmö aviation som kör till Bromma. 

Idag gick vi upp rätt tidigt. Daniel åkte till skolan och jag var kvar hemma och packade och städade. Vid 13-tiden åkte vi till stan och åt lunch. Sen en kort fika innan det var dags att åka bussen till flygplatsen. Första gången jag flög alldeles själv, men det gick ju hur bra som helst. Men "maten" var äckelpäckel, fast jag var ändå inte hungrig.

Mamma mötte mig på Bromma flygplats, sen åkte vi till Cissi och hämtade Tilda, som är måttligt road av att vara hemma igen... Hon saknar nog Cissis och Dannes lyxiga lya...

 Såhär glad var hon över att va hemma...

Imorrn är det vfu igen, usch och bläää! Har ingen lust alls... Men men...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig helg du verkar ha haft! Mysigt! Kram

2006-11-28 @ 10:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback