Examination

Produktiv dag idag. Mkt bra.

Hann med extratåget imorse. Mötte basgrupp-Camilla i Karlberg så jag fick sällskap resten av vägen till skolan, trevligt. Camilla är väldigt rolig. :)

Mötte några andra från klassen när jag kom till skolan, de som skulle vara i den tidiga examinationsgruppen. Jenny och Camilla (en annan Camilla...) sa att de bara hade skrivit tre sidor på uppgift 6a) i portfolion, kändes ju mkt bra då jag själv hade skrivit fyra.

Efter en stund kom Linda och vi pallrade oss upp till bibblan och började leta referensböcker. Det var inte det lättaste. Lyckades till slut hitta en bok från 1988... Men den var faktiskt lätt att skriva om så det var bra. När vi var nästan klara kom Cissi oxå. Vi printade ut våra arbeten och tog en snabb fika.

Examinationsseminarium... är inte alls särskilt avancerat... Vi sitter mest i en grupp och pratar litegrann, vissa mer än andra. Det var kul när Carro berättade att hon hade mailat Gert Fylking... ;)

Sen hem, missade tåget precis i Karlberg, fick sitta och frysa i en kvart. Var inne på apoteket i Jakan lite senare, en liten tant trängde sig före utan att ens blinka... Pensionärer asså... De är fan helt otroliga... Orkade inte bry mig för jag hade inte så bråttom.

Mamma kom förbi och hämtade mig och Tilda. Min stackars lilla bebis jamade oroligt hela tiden på vägen till bilen, i bilen och från bilen hem till Cissi.

Jag plingade på fel dörr i Cissis port... Pinsamt... En gubbe öppnade och fattade ingenting. Jag sa att jag hade plingat på fel och bad om ursäkt, han fattade ändå ingenting... Pensionärer... (igen...)

Tilda såg gulligt förvirrad ut när hon hoppade ur transportburen hemma hos Cissi. Hon gick runt och kollade in sitt nya hem, som är dubbelt så stort som mitt, sen brydde hon sig inte om mig mer... Jag vet att hon kommer få det jättebra, men jag kommer sakna henne!

På vägen hem stannade mamma och jag på Duka i Barkarby för att kolla om ljusstakarna som Lena vill ha i 40 års present fanns där, och det gjorde de! Tjejen i kassan var jättetrevlig, hon ska tydligen jobba hos oss i jul, skoj skoj.

Nu är jag hemma och håller på och städar lite och packar det sista. Tänkte ta en buss kvart i åtta tror jag. Lite nervös e jag, inte van vid långa resor ensam, men det ska väl gå bra.

Lär ju blogga från bussen senare. Ska ju spendera närmare nio timmar på den... Men det blir skoj när man kliver av. ;)

Puss å Kram på ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback