Bebislunch

Haha! Killen med metrotidningarna vid stationen började sjunga imorse när jag kom gående. Måste varit för att min nya halsduk matchade min nya jacka så bra. Sååå fint! ;)

Hade en rätt meningslös föreläsning, lärde mig inget nytt...

Efter föreläsningen tog vi bussen till Fridhemsplan där vi mötte upp Sandra och lilla Gabriel, gullunge! Han var hur söt som helst! Vi åt god lunch i gallerian. Det var jättekul att träffa Sandra igen, var ju månader sen sist. Och hon blev jätteglad för presenterna. Efter lunchen kollade vi i ett par butiker innan det var dags att åka vidare. Linda tog bussen och vi andra begav oss till t-banan.

Inte lätt att åka t-bana med barnvagn... Iaf inte när vagnen är proppfull... Men det gick, på något underligt sätt. Vid Hötorget klev Cissi av. Jag, Sandra och Gabriel åkte vidare till Slussen. Det var inte det lättaste att ta sig ut. När vi hade lyckats kliva av och gick längs perrongen hörde vi hundar skälla. Plötsligt övergick skallen till ett fruktansvärt ljud, det lät verkligen som en hund med dödsångest. Jag vet inte riktigt vad som hände. Det enda jag vet är att alla på hela perrongen stannade upp och det enda som hördes var det där ljudet. Det var nog det läskigaste ljud jag nånsin hört och det kändes som att det lät i flera minuter. Jag hoppas att hunden mår bra nu iaf.

När jag kom till Forum gick jag in på H&M och hittade ett par brun-rosa vantar som jag köpte. "Åh, det matchar ju halsduken!" utbrast kassörskan. "Ja, jag har mössan oxå, men det kanske blir för mycket" sa jag. "Äsch, du blir skiiitsnygg!" sa hon då. ;) Om jag nu vågar ha mössan på mig... Är inte van vid att ha mössa... och frisyren blir ju sabbad...

På jobbet fanns det ännu fler julgrejer att packa upp, roligt roligt! Jag tycker det är kul att packa upp för jag vet nästan aldrig vad det är i kartongerna. ;) Fick örhängen från Brasilien av Cida. Vet inte riktigt när jag skulle kunna använda dem, men de var fina. Behövde inte stänga idag, såg på schemat imorse att jag bara skulle jobba till 18, mycket skönt.

På pendeltågsperrongen kom det en man och gick fram och tillbaka framför mig och mumlade och gjorde puss-ljud... "I love you" sa han sen... Eh... Njeee... tänkte jag och ignorerade. Hans kompis började skälla på honom på deras språk och sa "sorry, sorry" till mig. Skumisar... Jag satte mig i andra änden av vagnen när tåget kom. Männen gick oxå av i Jakan. Undrar om det var samma man som frågade om jag kunde arabiska i somras...

Hyrde två filmer på vägen hem. Har kollat på den ena nu, "Ice age 2". Den var jätterolig. Nu ska jag kolla på "Rumor has it" tänkte jag, om jag nu inte somnar... Är sååå trött...

Kommentarer
Postat av: tinis

hello!
jag har sett båda dem filmerna också, fast för länge sen sjojiga!!
Va bra att du köpte vantarna, för jag har läst i min cosmo att man ska matcha halsduk, vantar och mössa hellst ska alla va lika, så du e ju super inne nu! ;)
Hade en jättebra shopping dag i dag fast att ingen ville va med mig... :) Du ka läsa allt om mitt fynd på bloggen ;) puss å kram

2006-11-04 @ 16:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback