Valborg

Blev irriterad på mamma och Jorge igår. Vi skulle va hos mormor ca 16.30. Ungefär 16.25 ringde mamma och sa att de skulle gå och hämta bilen för att sen plocka upp mig... När de kom var jag tvungen att fråga om de trodde att Jorges bil var en tidsmaskin eftersom vi åkte efter att vi skulle vart framme... Och varför tog de hans skruttiga Baretta som bara har framdörrar när de visste att jag skulle med? Fick ju sitta dubbelvikt i baksättet... Trött man blir ibland...

Maten var iaf nästan klar när vi kom fram. Morfar hade bestämt att vi skulle sitta ute för det va ju faktiskt Valborg. Först frös vi men det slutade blåsa lagom tills vi skulle äta. Grillat! Så himla gott!

Sen bar det iväg till IP för lite karusellåkning och lotter. Va ju faktiskt bara Julia som åkte karusell, för första gången. Hon älskade det. Morfar försökte vinna stora gosedjur och chokladaskar till Julia och mormor, vet inte hur många hundralappar han spenderade... Han vann bara tredjepriser. Jag och Julia fick varsin liten älg och ett hjärta, vet inte riktigt vad jag ska ha dem till, men det var gulligt av honom. Själv satsade jag hela 50-lappen jag fick av mamma på lyckohjulet, men det gick inge bra. Vi gick hem långt innan brasan skulle tändas eftersom det var så j-a kallt. Gick hem och drack varmt kaffe istället.

Pratade med syrran igår oxå, måste ses snart, blir alltför sällan. Hon fyller år på onsdag så vi pratade om att vi och pappa kanske kunde ses nån dag. Får väl se när det blir av. Pappa verkar inte gilla att planera saker i god tid...

Börjar få ångest inför sommaren... Vad ska man leva på? Helt j-a puckat att vi nu i maj har tre veckors VFU. Då kan man knappt jobba. Då får man inte särskilt bra lön i juni och man får ju inga csn-pengar... Vad är det tänkt att man ska leva på? Luft? Hoppas lönen täcker räkningarna iaf... Juli borde väl bli lite bättre tror jag, om man nu får lite extra tider... Vet inte vem det är som gör sommarschemat. Är det Lotta kan det väl gå hur som helst. Hon ändrar ju ens tider utan att ens fråga... Ska ju jobba 11.00-20.30 den 13:e fast jag alltid haft 8.30-17.00 på mina lördagar... Så j-a irriterande... Mamma fyller ju år då oxå. "Jag hoppas att det bara var tillfälligt", sa Lotta. "Ja du, det hoppas jag med", sa jag. Har ju haft den tiden i över fyra år, den e MIN! Visst det blir väl nån extra hundring, men det är så liten skillnad att det ändå inte märks, slutar hellre tidigt, hatar att stänga.

Nä, nu ska jag sluta skriva, blir bara irriterad. Idag ska jag va glad istället, e ju ledig! :) Imorrn med! Och dan efter det oxå! Livet är bra! Just nu iaf...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback