Ledig!

Shit va trött jag börjar bli på puckona som tömmer containern i grovsoprummet jättetidigt på morgnarna, till och med på röda dagar! Och den där förbannade kartongpressen utanför mitt fönster ska vi inte ens tala om...

Började läsa boken jag fick i födelsedagspresent igår. Den är urbra, och sorglig. Har redan läst snart halva.

Igår åkte jag in till stan strax före fem. Kollade runt lite på Åhléns, som vanligt mycket som man vill ha... Hittade en snygg vägglampa som skulle passa väldigt bra i min hall men den kostade 800 spänn... Tittade på eventuella kläder till Idas bröllop i augusti, men hittade nada. Stackars Ida... Fast det är ju rätt så orginellt med en naken tärna/vittne... Eller hur? Nä... Det löser sig nog, har ju tid på mig än så länge.

Efter det gick jag till Centralen och satte mig och läste en bok medan jag väntade på att "71" skulle höra av sig. Vi hade bestämt att vi skulle fika eftersom han är på kurs i Stockholm just nu. Vi gick till Gamla Stan och hittade till slut ett fik som hade öppet längre än till halv åtta.

Det va trevligt att fika, tills ett gäng ungdomar bröt lugnet... Va väldigt skönt när de gick. Lät man så mycket när man va tonåring? Herregud... Sen kom Mika från klassen oxå, hennes kille bor tydligen i Gamla Stan, schysst! Jag vill oxå bo i Gamla Stan! Ska flytta dit när jag blivit miljonär! :P

Ikväll ska jag ta en öl med Sara när hon slutat jobba. Trevligt värre! ;)

Fram till dess vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Lyssnar på Winnerbäck just nu, "Efter nattens bränder", I like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback