Arg och trött

Dagen gick rätt fort trots allt. Men man kan bli jävligt trött på folk ibland... Tänkte på vad Kerstin sa igår om att man ska uppmuntra barnen att de ska säga vad det är de vill istället för att sitta och peka. Kunderna jag hade idag verkar inte ha blivit uppmuntrade till det... De håller upp en plastpåse framför sig men säger ingenting. Och så står de så, ibland säkert över en minut, helt tysta. De väntar på att man ska nicka eller på något sätt bekräfta att man sett att de tagit en påse...  Varför inte bara säga det? Andra gömmer påsen så man inte ska se den och andra låtsas glömma den och tar en när det andra redan är betalt... Men det är ju snatteri, egentligen...

I kassa 6 var det två bucklor på cash guarden från släggan i lördags... Och i 7:an gick det inte att sätta fast den där brickan som ska vara framför sedelintagen... De var rätt våldsamma, puckona... Blev förbannade när Lotta inte fick ut mer pengar åt dem. Hoppas de åker fast, men chansen är väl kanske inte så stor...

Fick mitt sommarschema idag... Nästan inga extra timmar alls... Men fick mina semesterveckor! Har ingen aning om hur många betalda dar jag har tyvärr... Men men... Det får bli som det blir...

Eva var väldigt tacksam över att jag ställt upp och jobbat idag, känns ju bra iaf att man får lite uppskattning för en gångs skull... Imorrn lär jag väl va hemma strax före tio eller nåt eftersom Maggan ska stänga, hon e världens söligaste... Och bussen går bara en gång i halvtimmen... Härligt...

Har precis haft tvättstugan... Fy fan säger jag... Den vithåriga tanten med röda bilen hade snott det bra-iga torkrummet trots att hennes tvättid var slut så jag fick ju hänga min i det dåliga och sen när jag hämtade den var den ju fortfarande blöt trots att den hängt där i två timmar!

En sak till! När jag kom in i tvättrummet när jag skulle hämta all min "torra" tvätt såg jag att hon hade tagit ut mina strumpor ur torktumlaren. Först tänkte jag att hon kanske bara ville vara snäll men sen när jag skulle lägga dem i påsen kände jag att de fortfarande var fuktiga! Så j-a förbannad! Jag har ju inte precis en så stor lägenhet som  hon har där jag kan hänga mina kläder... J-a kärring! Tog iaf bort henns sko som hon ställt upp dörren med, haha! Det är ju lås på dörren för att den ska va låst.

Nä, nu e jag så trött så jag skriver fel hela tiden... så det får räcka för idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback