......

Vann rätt låt igår? Ja, jag tycker faktiskt det, den var helt ok  och Finland har ju aldrig vunnit så det kan jag unna dem. Är nog rätt bra att Carola inte vann, det hade säkert stigit henne över huvudet. Min favorit var nog Bosniens, melodin var jättevacker. Rysslands bidrag var oxå vackert, med ballerinorna och kvinnan i pianot.

Igår tog jag mig motvilligt in till stan och lämnade tillbaka mina skor på Stadium. Hade helst träffat nån kompis oxå, men icke... Alla var upptagna med annat, typ mammor och pojkvänner.

Min mamma kom iaf över på kvällen och tittade på melodifestivalen med mig. Var rätt trevligt fast hon babblade rätt så mycket.

Idag har jag hängt med mamma och Jorge. Vi åkte till mormor och morfar för morfars bil ville inte starta. Jorge fixade den.

Imorse när jag la in alla räkningarna i datorn började jag gråta. Har nog aldrig haft så mycket räkningar jämfört med hur lite pengar jag får den här månaden... Det suger... Men jag har världens underbaraste mormor. Fick närmare 800 kr av henne. Hon är bäst i hela världen.

Sen bar det iväg till Bauhaus. Jag skulle nog kunna gå runt där i timmar. Gick typ och dreglade över allt vackert som fanns där... Gröna glasblock... Mosaik... Tavlor... Väldigt mycket fint.

Jaha... Idag fick jag veta att någon har spanat in mig... En dag för en tid sen stod Jorge utanför restaurangen här ute och pratade med några när mamma och jag kom med bilen. Sen hade en kille sagt nånting om mig till Jorge. Jorge tycker inte att han är något för mig så han hade sagt att jag var hans dotter och att mamma var hans fru... Haha! Jag är typ en decimeter längre än både mamma och Jorge... Är ju smickrande att nån gillar en men den här karln var tydligen över 40 så jag är rätt tacksam över Jorges lilla lögn.

Jorge började babbla idag om att han visste nån kille som skulle vara jättebra för mig. Han sa att han måste ta med mig till verkstaden där den här killen jobbar... Ehh... Hallå! Har inte jag något att säga till om? Herregud... Ska han starta nån himla matchmaking-firma eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback