Söndag

Var en väldigt bra dag igår. Använde min nya plattång. Senare på jobbet haglade komplimangerna över mig. "Vad fin du är i håret!" "Vilken fin frisyr!" "Du ser jättebra ut!" "Vad fint sminkad du va idag!" "Har du gått ner i vikt?" Snacka om att den nya plattången är bra! ;)

Sitter alltid och räknar minuterna de sista timmarna på jobbet. När klockan är 15.05 på lördagarna är det 100 minuter kvar... De brukar gå ganska fort.

Ca 40 minuter innan jag planerat att stänga min kassa kom min favoritkund Julia, alltså min lilla kusin! Hon var och handlade med sin mamma och pappa. Är alltid så roligt när hon kommer för hon är alltid så glad att se mig!

Ungefär vid samma tid kom ett erbjudande om filmkväll i form av ett sms. Jag blev jätteglad.

Ca 5 minuter innan jag planerat att stänga min kassa gick den sönder... Det blev CashGuard-error... Kassaledaren var tvungen att starta om kassan så jag fick gå.

Ellen va schysst och väntade på mig i omklädningsrummet så jag fick sen sällskap till Abrahamsberg.

Det va knas med tunnelbanan så jag fick åka ersättningsbuss från Gullmarsplan till Stureby, lite jobbigt men det gick rätt så smidigt trots allt.

Vi kollade på två filmer. Jag skrattade så mycket att jag nästan fick ont i käkarna. Sen var klockan rätt så mycket. Jag fick sova över trots att han skulle upp tidigt. Väldigt snällt. Det var så skönt att inte sova själv. Eller sova och sova... Det blev väl inte så jättemycket sömn... Men det var mysigt. ;)

Var jättetrött när jag kom hem. La mig och sov i några timmar. Kunde ju inte sova bort hela dan så till slut gick jag upp och duschade och klädde på mig. Sen bar jag äntligen ner Skruttans bur i källaren. Nu är det proppfullt därnere. Mitt källarförråd är väldigt litet. Måste se till att slänga lite grejer. Får ta det när mamma kommit hem igen så vi kan ta bilen.

Var uppe hos mamma och vattnade hennes blommor. Är svårt att vattna åt andra tycker jag. Mina egna blommor känner jag ju så jag vet hur mycket vatten de vill ha men med andras så chansar jag bara och hoppas att blommorna är vid liv när personen kommer hem igen...

Hoppas det är något kul på tv ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback