Söndag

Tiden läker inga sår och det som inte dödar stärker inte heller
och så länge man landar på sina fötter klarar man sig inte
och det finns inga kläder som tål det dåliga väder du och jag haft så länge nu
och det känns som om jag har ett litet privat djävla moln över mig som följer mig
vart jag än går.
(Lasse Lindh)

Tog mig till gymmet imorse, bra av mig tycker jag. Sen blev det lite shopping, igen... Jag och min lägenhet firar ju ett år tillsammans nästa helg så det är väl klart den ska ha lite nya grejer! ;) En ursnygg tavellist som så småningom ska fyllas med foton, ska eventuellt köpa en till senare. Hittade skålar i samma färg som mitt porslin, köpte två, så nu kan jag slänga de två sista djupa tallrikarna jag fick av Lena när jag flyttade hemifrån, yey!

När jag kommit hem och duschat och så åkte jag till Ikea. Fick skjuts av mamma och Jorge i deras coola van. Ja, jag vet att det bara tar 20 minuter att gå, men jag var lite trött så annars hade det nog inte blivit av överhuvudtaget. Knökfullt med folk var det i alla fall. När jag kom till hall-avdelningen såg jag till min stora besvikelse att skostället jag tänkte köpa var slut... Jaja, tänkte jag, ska ju ändå köpa krukor oxå. När jag kom ner till växt-avdelningen upptäckte jag att de oxå var slut! Trött man blir! Så det var bara att gå rätt igenom kassan, utan varor... :( Gick till Bauhaus istället och där hittade jag ett par schyssta krukor som till och med var billigare än Ikeas, bra bra! Så nu har jag planterat om mina små blommor. Hoppas de överlever krukflytten bara...

Skola imorrn, två timmars föreläsning, helt ok. Hoppas ingen nämner examinationsuppgiften, orkar inte... Ledig på onsdag, fan att man ska jobba... Man förtränger det ibland och så kommer man på det helt plötsligt så att det blir som en obehaglig överraskning... Men fredagen är helt fri!!! Än så länge... Kanske borde ringa förskolan, behöver ju 12 timmar till.

Kollade på Askungen idag, the lucky bitch... Man kanske borde skaffa sig några möss som kan sy schyssta kläder åt en... Å en fe som kan fixa en prins som man kan leva "lycklig i alla sina dagar" med... Haha... Eh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback