Min dag hittills

26 hours and 4 pages to go... Va fan sitter du och skriver blogg för då?, undrar ni säkert. Undrar jag med...

Va helt död imorse när klockan ringde. Varför ska man alltid gå upp när man sover som bäst? Va? Dumt...

Kom jättetidigt till stationen men orkade inte ta tåget som stod inne för då skulle jag ju komma mer än en halvtimma för tidigt till skolan.

Träffade Erika vid Thorildsplan. Beklagade mig över arbetet men hon tröstade mig med att det inte är så många andra som fattar något heller... Satte mig på bänken i K-huset för att vänta på de andra. Då kom Jenny. Fick lite tips av henne sen kändes det lite bättre.

När Sandra och Linda hade kommit gick vi bort och satte oss utanför Ellen, som då är skolans restaurang. Cissi var sen som vanligt. :)

Linda och Sandra hade ju skrivt massor, fick ångest. Cissi däremot hade inte skrivit mer än hälften, ångesten dämpades en aning. Vi satt väl där i typ en och en halv timma. en halvtimma ägnades väl åt skolarbetet medan resten av tiden gick åt till att diskutera roligare saker som killar och vad vi ska göra i helgen...


När jag skulle kliva av t-banan vid S:t Eriksplan på vägen hem ringde mobilen. Det va Sara. Hon va oxå vid S:t Eriksplan! Värsta coolt! Och hon undrade om vi inte kunde käka lunch. Jag kände mig ju lite stressad men tänkte att jag ju ändå hade behövt äta något om jag skulle ha åkt direkt hem. Så vi gick till ett fik i närheten. Sara fick bjuda, jag e ju pank... I några timmar till... J-a skit att jag inte visste att vi skulle ses, då kunde jag ha tagit med presenten.


Bara två veckor kvar till Saras operation. Känns som att det var hundra år sen hon började prata om den. Hon nämnde nåt om besökstid så jag ska ringa Tina sen och kolla om vi inte kan åka dit tillsammans då. Tur att det är en jämn vecka, annars hade jag ju jobbat. Sara åker ju till Linköping när hon blivit utskriven dagen efter så man vill ju gärna träffa henne på torsdagen, vet ju inte hur länge hon tänkt att stanna hos sin mamma.


Idag har jag lärt mig att jag, om jag får barn, inte ska lämna in dem i barnhörnan på Ikea... Jag har alltid trott att den personal som jobbar där har någon slags pedagogisk utbildning, att de i alla fall har fått gå någon liten kurs eller så, men icke... Sara skulle jobba där ikväll. Sara hatar barn... Eller alltså, hon är ju inte elak mot dem eller så, men hon tycker lixom inte att det är så himla kul att ha dem kring sig... Dessutom skulle hon kanske få vara ensam med 15 ungar, och det tycker jag är rätt så illa. Man vet ju själv hur det är på förskolan bara när man ska ha koll på ett par stycken... Herregud...

Usch... Tillbax till utvecklingspsykologiska och kontextuella teorier...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback