jobbkväll

Usch vilken kväll det var igår... Huvudvärken höll i sig och intensifierades under kvällen, härligt...

Min 5 minuters rast drog ut till nästan en halvtimma för att jag var tvungen att diskutera semesterproblem med Inger. Alla kassörskorna har kryssat i samma veckor... Smart... Dessutom frågade Inger om jag "måste" ha semester den 29:e april, kunde jag inte ta det i pengar istället? Trött man blir...

Bytte av Ellen efter rasten. Tyvärr glömde hon informera om datafelet i posten... Det gick inte att hämta ut eller skicka några paket överhuvudtaget. Tessan och jag var schyssta mot en kund och lät honom hämta ut ett ändå, Tessan skulle fixa in det i datorn idag. Det konstiga var att alla kunderna sa att "jag ska åka bort imorrn...", "min dotter fyller år imorrn, och det är hennes present..." och liknande saker. Så det var lika bra att inte hjälpa någon sen, för om man hjälper en måste man hjälpa alla och då finns ju risken att det blir väldigt fel i datorn till slut.

När jag stod i ettan och skulle ta betalt av en kvinna pajade cash guard. Hon skulle betala 102,50 kr. Hon stoppade i 5 kr och jag fick en 100-lapp. Jag stoppade in den i facket, men den kom ut igen. När jag drog ut den helt för att försöka igen kom det ut en 100-lapp till... Jag provade att stoppa in en av dem, men då hände samma sak igen. Kunde ha stått så hela kvällen men jag ringde på Inger. Hon stod bara och skrattade när jag visade vad som hände. Vi fick stänga kassan och flytta kunder och varor till en annan. Tessan och jag skrattade och skämtade om vad det fanns mer som kunde gå fel, som tur var så var klockan rätt så mycket vid det här laget så det han inte hända så mycket mer förutom att jag fick göra fler postkunder besvikna.

När jag kommit hem hade jag fortfarande helvetiskt ont i huvudet. Börjar tro att det är migrän-attacker jag har när det blir sådär. Farmor och pappa har tydligen oxå såna. Ringde till mamma och fick gå dit och hämta alvedon, hjälpte lite iaf.

Ska till skolan snart. Blir nog mycket diskussioner om schemat idag... Sen ska jag jobba, bläää!

Kommentarer
Postat av: Ida

Nu har jag oxå följt trenden och skaffat mig en blogg här. Anjuuna.blogg.se heter jag! Ville ha anjuna (en stad i Goa) men den var såklart tagen så då fick det bli anjuuna...Inte lika fint..men men..överlver nog iaf! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback