42 tums plasma tv

Var och fikade med Annika igår, det var kul. Finns alltid mycket att prata om när man inte ses så ofta. (Spännande det där med Camilla...) Vi var på Coppola och fikade sen kollade vi runt lite i affärerna. Provade skor men kunde inte bestämma mig. Köpte några blockljus och ett fint fat till dem, blev jättefint. Hade först tänkt vänta inne i stan på Sara och de andra men jag var så himla trött så jag åkte hem. Och det var ju tur för jag pratade med Sara nyss och hon berättade att hon hade suttit hos frisören i typ tre timmar så de åkte aldrig in till stan.

Tänkte åka in till stan idag igen men vädret var så tråkigt att jag tappade lusten. Får ta det imorrn istället, efter skolan, innan jobbet.

Var lite ofokuserad i kassan idag, satt och tänkte på någon fager... Eftersom jag var förvirrad blev kunderna oxå förvirrade, men det gick bra ändå. Inger såg ut som att hon skulle börja gråta när jag frågade om semester, men hon fixade det. Sååå skönt att vara ledig tre lördagar i rad! Ska bara jobba den här lördagen först...

Jocke har köpt en typ 42 tums plasma tv till lunchrummet på jobbet... Vad ska vi ha den till? Ska vi inte jobba? Hörde något om nåt fotbolls VM... Köpte han den BARA därför? Han kunde väl ha köpt nya möbler istället? Jag kunde ha valt ut dem, jag har bra smak! ;) Jaja, hoppas man får se nåt kul på den där tvn iaf...

När jag kom till busshållplatsen efter att vi hade stängt stod det en kille där och pratade i telefon. När han hade avslutat samtalet började han prata med mig istället. Han var rätt trevlig. 21 år och trött på att bo i Hässelby. "Arabdalen" (ja, området kallas faktiskt så...) är nog inte den bästa platsen att bo på... Skulle åka och träffa sin tjej i Barkarby. Han verkade rätt smart och hade intressanta åsikter. Han berättade att han hade blivit gråtfärdig igår när han läste om Palmemordet. Jag påpekade att han själv bara var ett år när mordet skedde. "Men Palme gjorde mycket för invandrarna", sa han då. Rätt gulligt tycker jag. Det var ett roligt samtal iaf.

Är inte bra att det kommer mer snö hela tiden. Mamma och mormor ska ju åka till Halden på fredag, i mammas lilla Atos... Gick ju iofs bra i somras, men då var det ju inte snö... bara väldigt regnigt i Uddevalla... Då åkte vi en helt annan väg och sov på Grand i Jönköping och hos mammas kompis i Uddevalla. Nu åker de raka vägen, bara 50 mil. Hoppas det går bra. Måste bli konstigt för dem att bo ensamma på Fosselökka nu när Gerd är på sjukhuset.

Börjar tidigt imorrn... Jobbigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback