"Where, oh where, have the smart people gone?"

Tre tjejer i 18-20 års åldern handlade mat på Ica häromdan, för 145 kr. "Men guuu asså, hur mycket blir det var då?" "Vi får nog räkna ut det sen." Visst, 145 kr är inte jämnt delbart med tre, men man borde ju snabbt i huvudet kunna räkna ut att det blir knappt en 50-lapp var (närmare bestämt 48,333333... kr). Är jag för hård nu eller? Jag blir lite orolig för framtiden då händelser liknande den här händer alltför ofta. Ja ja, nog om det.

Igår jobbade jag på Duka. Det var roligt, men jag har fortfarande hur mycket som helst kvar att lära mig. Sandra sa att hon tyckte att allt gick jättebra, kändes väldigt skönt. Nu ska jag inte dit igen förrän efter midsommar. Tur det eftersom jag har massor jag måste hinna med nästa vecka. Ska jobba lite på Ica oxå.

Nu ska jag snart åka till jobbet, Ica alltså. Känns inte så bra eftersom jag är helt igensvullen i halsen och täppt i näsan, men jag måste jobba de här tre dagarna nu så jag får pengar.

Igår kväll hörde jag hur tjejen i grannlägenheten gallskrek och sen sprang ut i trapphuset. Jag kollade ut genom kikhålet och såg hur hennes kille sprang efter, typ naken... Eller kanske inte helt naken, men nästan. Sen kom han på att han inte kunde springa ut utan kläder så han sprang tillbaka och klädde på sig och sen gick han ut. Sen efter ett tag kom han tillbaka med henne. Hon grät. Vad är det som händer? Jag vet inte vad jag ska göra. Något måste ju va fel, eller? Eller så har de typ jättekonstiga sexlekar med rollspel eller nått... Får ta itu med det där, inte bra om nån far illa.

Nä, dags att platta mitt superslitna hår... Jepp, jag vet att plattången sliter på det ännu mer, men men... Ska klippa mig nästa vecka har jag tänkt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback