Sol!

Idag har jag glidit runt i caben med mamma och Jorge i stort sett hela dagen.

Först åkte vi till Solvalla och kollade på deras pyttelilla husvagn som de har köpt(!)... Sen åkte vi in mot stan. Vi åkte till AH's glassbar på söder och åt varsin glass, sen åkte vi ut på Djurgården och Gärdet. Vi bestämde oss för att fika lite på Café Ekorren.

Vi hann inte mycket mer än betala för oss innan vi stötte på en kvinna som hette Marie. Marie behövde en värktablett till sin skadade vän Jan. De hade åkt inlines och Jan hade troligtvis brutit nyckelbenet, iaf enligt Marie som var sjuksköterska. Hon jobbar för övrigt på en plastikklinik och hade även låtit göra en del ingrepp på sig själv oxå. 

Mamma och jag är ju världens snällaste så vi gav henne både alvedon och ipren. Då frågade hon om vi inte kunde skjutsa henne och Jan till hennes bil så att hon kunde köra honom till sjukhuset. Självklart fixade vi det oxå, även om det blev jävligt trångt i baksätet. De var väldigt tacksamma när vi släppte av dem vid bilen. Klart att man hjälper till när man kan.

Efter det åkte vi runt lite vid gärdet. Vi stannade vid någon parkering nära vattnet. Jorge ville att mamma skulle prova att ta lite foton till hans cd-omslag. När vi skulle gå tillbaka till parkeringen mötte vi två tjejer. Jag är inte helt hundra, men jag tror att den ena var Bettan... Bläää!

Vi åkte tillbaka genom stan och hem. Gick till Ica för att köpa grönsaker till en sallad. På vägen dit mötte vi Johan. Tror han skulle ut och äta med sin tjej. Mamma, jag och Jorge åt middag på mammas balkong.

Man har iaf fått lite färg idag, främst på armarna och dekoltaget (kanske inte stavas så?) men även i ansiktet. Hoppas det blir fint på tisdag oxå, för det är min enda lediga dag den kommande veckan. Vore nice att sola lite.

Jag som skulle fixa klart mitt skolarbete idag... Men men... Kan ju inte sitta inne när det är så fint väder juh...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback