Nyklippt

Hell week is finally over!!! Yey!!! Underbart glad är jag!

Klockan är fem i ett och jag sitter uppe hos mamma och tvättar lite kläder. Skulle boka tvättstugan häromdan men det var fullt de närmaste fyra dagarna. Har hunnit med en hel del idag. Disken är diskad och så har jag dammsugit hela lägenheten. Dessutom har jag varit och klippt mig, jag e sååå snygg. ;) Pratat med pappa har jag gjort oxå, han ringde nyss precis när jag stod och tänkte på honom.

Nu ska jag bara jobba onsdag kväll och hela torsdagen, sen är jag färdigjobbad på Ica, very nice. Förstår att de kommer sakna mig... Igår när jag kom till jobbet kom Reino med en glimt av panik i ögonen och frågade om jag kunde lösenordet till posten. Det kan jag ju inte. Han lät lite förtvivlad... Sen när jag hade bytt om och stod och kollade schemat sa han att jag skulle gå ut till posten och "trycka lite på tangenterna" och om jag inte kom på lösenordet skulle jag ringa stackars Sofia som var ledig. Jag skrev ner Sofias nr på en lapp, gick ut till posten, och hittade en lapp... på datorn... med lösenordet... Herregud... Är det bara jag som är läskunnig? De andra hade verkligen inte haft ögonen öppna vid datorn. Jag e bäst helt enkelt! Det bara e så! ;)

Åh! I lördags kunde jag ha mördat en kund... Jag blev galen på henne. Det var en tant, inte alltför gammal, typ 60 års åldern kanske. För det första så avbröt hon när jag stod och försökte hjälpa en gammal man att fylla i en Ica-korts ansökan. För det andra skulle hon hämta ut 16(!) fotopaket... Jag orkade inte kolla numrena på varenda paket så jag tog fram alla med hennes namn på, vilket var exakt 16 stycken. Hon ville ändå gå igenom alla och kolla numrena för hon hade tydligen lämnat in i flera omgångar... (herregud...) Sure, det fick hon ju göra. Sen när hon var klar med det upplyste hon mig om att det var fel pris på tre av paketen. Jag sa att jag inte kunde göra så mycket eftersom det är fotofirman som skriver priserna, inte vi. Hon tyckte att jag skulle ringa dit, detta var på en LÖRDAG, det är inte öppet då. Jag sa att hon kunde betala för de andra så länge och lämna kvar de tre, men nej det gick inte. Nu skulle jag lösa det här tyckte hon. Jag ringde till Inger, sa åt tanten att Inger var på väg och sen ställde jag paketen mellan postdatorn och kassan så att hon inte skulle hålla på med dem. David skulle handla lunch så jag började hjälpa honom. Tanten tar paketen.... Jag tänkte att det var väl ok. Men sen ser jag att hon står och försöker pilla bort prislapparna!!! Jag rycker paketen ur händerna på henne och lägger ner dem på golvet innanför disken så hon inte kan komma åt dem och säger åt henne att ge fan i dem. "Men det är ju fel pris..." "JA!!! Du har sagt det ett antal gånger nu, jag vet det!!!!" Fan vad David skrattade åt mig senare på dan. Han tyckte det va bra att jag blev arg, och roligt. Inger kom iaf och tanten fick lämna kvar paketen och så lovade vi att någon skulle ringa fotofirman idag.

Och häromdan blev jag arg på tanten i permobilen som alla avskyr... När jag skulle packa hennes grejer så jag att hon hade en mjölk nere vid fötterna. "Den där då?" sa jag. "Men oj, vilken tur att du såg den..." Jag kunde inte hålla tyst, jag sa åt henne att det här var tredje gången jag ser att hon "glömt" någon vara. "Näää..." "Eh, JO!" Hon blev tyst. Varför skulle hon glömma sånt hela tiden lixom? Hon är ju helt klar i huvudet annars, och utnyttjar kunderna och så.

Snart är det midsommar och jag är ledig! Trevligt värre! Ska vara med Ida och Niklas och deras vänner. Sillunch och grillkväll är det sagt, låter ju hur bra som helst! ;) Hoppas på ett bra väder bara. Förra veckan sas det att midsommar skulle bli bra, idag sa de att det skulle bli lite varierat... Får väl se, det blir nog bra hursomhelst. Mina senaste midsomrar har inte varit särskilt roliga, så jag hoppas att det här blir den bästa på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback