Stängning

Vad trist det är att va såhär trött hela tiden... Längtar tills semestervikariatet är över. Inte för att jag håller på att jobba ihjäl mig eller så, men ändå.

Det visade sig idag att vår storkund, Agneta tror jag hon heter, bor i Viksjö. Hon sa att jag kunde åkt hem med henne om hon hade varit och shoppat lite närmare stängning. Vet inte riktigt om jag hade velat det... Hon är jättetrevlig och så, hon handlar massor med saker varje gång hon är i butiken, typ flera ggr i veckan, sen lämnar hon tillbaka typ hälften nästa gång hon kommer... Idag hade hon typ elva miljoner grejer som skulle lämnas tillbaka, och så skulle hon köpa typ sju miljoner andra saker. Jag som inte har fått rutin på returerna gjorde ju självklart fel eftersom jag blev helt snurrig av allt, som tur var så tror jag inte det var så allvarligt. Man vet dock aldrig, Rebecka har sagt att det kan komma stränga samtal från huvudkontoret... Hua... Men va fan! Jag e ju en rookie ju! Kan inte kunna allt på en gång!

Var stressigt vid stängningen, hann inte förbereda som jag brukar. Ett par ville ha en hatthylla och ett skoställ i ek och jag begav mig in på lagret för att leta reda på dem. Letade som en galning och till sist hittade jag dem bakom en massa grejer, fick slita som ett djur för att få fram dem. Väl i kassan säger de "Asså nä... Vi tar bara hatthyllan nu, vi väntar med skostället..." Stryyypa... Sen var det tack och lov bara en barnfamilj kvar som skulle köpa en massa bestick.

Imorrn slipper jag stänga, rätt så skönt. Då kan man kanske försöka tajma en buss oxå, och kanske ett tåg t o m, fast de går ju ändå aldrig i tid...

Började läsa en ny bok idag "Underbar och älskad av alla" av Martina Haag, den är sååå rolig! Är så skönt att kunna läsa vanliga böcker och slippa tung studentlitteratur som Bruner och Vygotsky, fast jag har ju iofs ett arbete som ligger och väntar på att bli omskrivet... Men det har jag förträngt...

Shit vad jag e uttråkad, som vanligt... Skulle vilja ha ett liv...

Söker lägenheter som en idiot just nu. Är medlem på tre olika lägenhetsbytessajter plus att jag kollar bostadsförmedlingen varje dag och bokar upp mig på alla möjliga objekt. Det dåliga är att jag ofta hamnar väldigt långt ner på listorna, men men... Jag ger inte upp! Så j-a trött på containertömningar och kartongpressar och puckade grannar! Dessutom vore det schysst med mer utrymme, mina garderober går ju knappt att stänga trots att jag knappt har några kläder.

Nu ska jag mysa med min bra-iga bok!

Kommentarer
Postat av: TinaPina

Hej lilla gumman! Nu har jag streckläst! Din blogg!
Ingen lätt uppgift,Jag vill låna din martina bok sen. Håller på och målar som en tok, hur bra som hellst blir det, vi hittade två tapeter som vi ville ha kan inte bestämma oss bara...
Stora pussar

2006-07-16 @ 12:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback