Igelkott

Sitter uppe i mammas lägenhet och väntar på att min tvätt ska bli klar. Hade tänkt sola medan maskinen går men solen verkar inte vilja komma fram idag, den skiner ju oftast bara när man är instängd på jobbet.

Inatt när jag gick hem från tåget mötte jag en igelkott, jättesöt! Hoppas den inte blev överkörd. Förra sommaren såg jag en överkörd igelkott i backen ner till bussen, blödig som jag är så börja jag självklart gråta. Typiskt mig...

En arbetsvecka kvar! Sen är semestervikariatet över. Efter det jobbar jag bara varannan helg (humana tider) och någon enstaka kväll/dag nån gång ibland. Underbart!

På tisdag ska jag köpa biljett till Winnerbäcks konsert! YEY! Ska bli så kul att få höra och se honom live. Sara och Helen pratade om att gå och se Laleh oxå, ska nog haka på det med. Jag har dock kommit fram till att jag nog inte bör stå alltför långt fram under en konsert. Kände panikångesten komma krypande igår när mtt utrymme helt plötsligt krympte och folk stod och gned sig emot en... Fick ett slag i huvudet oxå av en karl som blev så exhalterad över att Thåström sjöng "Du ska va president..." (eller vad den nu heter...) att han var tvungen att hoppa upp och ner och vifta med armarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback