Tjejmiddag

Åkte hemifrån i god tid igår. Inne i stan gick jag in på Åhléns och köpte Tinas och Saras julklappar (vi ses inte så ofta alla tre samtidigt...). Sen skyndade jag mig in på Lindex och köpte väskan som jag gått och trånat efter i ett par dar. Så nu har jag noll kronor på kontot och det är tio dar kvar till lön... Härligt! Men jag får ju skylla mig själv. Förhoppningsvis går man kanske ner ett par kilo om man lever på luft och vatten... Fast det finns ju faktiskt lite mat i frysen och skafferiet...

Kom till Tyresö drygt en timma före alla andra. Men det var bra för Tina och jag ses inte så ofta så vi fick chansen att prata lite själva. Strax före sju kom Sara, trött som bara den efter en lång arbetsdag. Sen kom Tinas kompis Tina. Och inte långt senare kom Nathalie, hennes kompis Bea och Nathalies hund Pajas.

Jag erbjöd mig att laga mat så att Tina skulle slippa göra allt själv, va ju pasta så det va inget komplicerat. Sen satte vi oss och åt och drack och pratade i flera timmar. Till efterrätt blev det underbart god chokladtårta.

Det kändes som om tiden bara flög iväg. Sara va ju trött och skulle upp och jobba på söndagen också. Hon fick skjuts av Nathalie och Bea. Jag och Tinorna satt och pratade nån timma till innan jag också åkte. Drack lite för mycket. Sara och jag skulle dela på drickat men eftersom hon var så trött orkade hon inte dricka särskilt mycket. Så då råkade det bli så att jag drack lite mer än det va tänkt... Något som kändes imorse...

Gick faktiskt och köpte en pizza nu på kvällen, äkta bakismat ;). Brukar inte äta det särskilt ofta. Om man utgår från Viktväktarnas points-system så är det typ 36 points i en pizza och jag ska väl äta ungefär 20 points om dan eller något sånt... Det säger ju hur onyttigt det är... Men nån gång ibland så...

Mamma skulle på dejt ikväll... Hade tydligen blivit utbjuden igår när hon var ute. Spännande...

Imorrn är det plugga som gäller. Vi ska gå igenom redovisningen så den blir bättre än den förra. Snart slut på flum-kursen! Yey!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback