James Blunt

Var lite nervös igår när jag åkte till skolan, fast bara lite. Är lite jobbigt det här att man ska byta klasskamrater var tionde vecka... Blev jätteglad när jag i trappen i J-huset mötte Alexandra. Det visade sig att vi var i samma grupp. Skönt att i alla fall känna någon! Vår klass består av 16 tjejer. De flesta verkar schyssta. Är bara en som jag vet att jag suttit och stört mig på under föreläsningar vid tidigare tillfällen... Men men... Man kanske vänjer sig vid henne.

Vi slutade en timma tidigare än planerat och jag åkte direkt till Slussen. Sara kom en liten stund senare. Vi gick till Mest och åt oxfiléspett, mycket gott! Sen gick vi och kollade på Cheap monday-kläder, jag vill ha en top, men det får vänta till csn-pengarna kommer.

När vi sen kom till Hovet fick vi en mindre chock... Kön från entrén gick ner för backen och runt halva globen... Och det var ju inte precis vackert väder. Sen när vi närmade oss Arenan efter typ 20 minuters köande kom det en massa puckade människor och trängde sig. Sara och jag pratade högljutt om att "somliga minsann hade köat" och att "fittor som tränger sig minsann skulle gå och ställa sig sist", men det var för döva öron... Trött man blir på folk.

Konserten var underbar... Tur att man har en mascara som står pall för tårar... I låtarna Cry och Goodbye my lover satt James Blunt ensam vid pianot, det var jättevackert. I låten No bravery visades en film från hans tid i Kosovo. Det var gravar och bombade hus varvat med glada barn som vinkade mot kameran, då var det oxå svårt att hålla tillbaka tårarna. Han sjöng flera nya låtar så jag hoppas det kommer en ny skiva snart!

Tjejen som var förband åt James, Nerina Pallot, var riktigt bra. Sara köpte en signerad skiva. Jag ville oxå ha en men 180 kr är lite mer än jag har råd med just nu.

Konserten var slut runt tio-tiden. Vi gick bort till Gullmarsplan eftersom Saras buss går därifrån. Jag tog t-banan till Centralen. Missade ett pendeltåg precis när jag kom dit så jag gick in på konsum och köpte mjölk och bröd.

Var hemma runt kvart i tolv, så det blev lite ont om sömn i natt. Började ju nio idag. Skulle ha föreläsning om lyssnandets pedagogik mellan nio och tolv. När jag kom till skolan mötte jag Alexandra och Jenny. Sen när vi satte oss i K-aulan kom massor med folk från PEP-kursen! Vi var flera stycken som satt tillsammans och pratade, jättekul, vissa har man inte ens sett sedan den kursen slutade.

Tjugo över nio hade föreläsningen fortfarande inte börjat. En kvinna gick fram till mikrofonen och sa att Ann (föreläsaren) hade blivit dubbelbokad och ledde lektion i en av de andra byggnaderna. Men hon skulle åka hem och hämta sitt material och starta föreläsningen vid tio. Så man kunde ha sovit en hel timma till! Mycket frustrerande.

Föreläsningen var bra och underhållande. Jag var dock lite ofokuserad efter att ha suttit och väntat så länge så jag satt och skrev i min kalender och klottrade i mitt kollegieblock. Men jag lyssnade hela tiden. En kille från PEP-kursen somnade...

När föreläsningen slutade vid tolv gick jag med Johan och Malin till O-huset för att se om Laila hade hunnit läsa min examinationsuppgift. Det hade hon! Jag vågade knappt öppna kuvertet, kändes ju lite osäkert om det verkligen skulle bli godkänt. Men det blev det!!! Sååå skönt! Nu har jag klarat två kurser! YEY! ;)

Johan och jag tog sällskap hem till Jakan. Egentligen borde jag åkt till Akademibokhandeln och köpt en bok men jag orkade inte. Johan skulle spela på byggmässan ikväll, coolt! Önskar att jag oxå kunde spela något instrument, eller ännu hellre kunde sjunga...

Handlade lite på konsum, eller coop som det ju heter fast det säger man ju inte... När jag kom hem gjorde jag lunch sen satte jag mig i soffan för att titta på gårdagens avsnitt av Lost som jag hade spelat in. Jag hade varit extra duktig och satt videon på inspelning mellan fem i nio och tio så att jag inte skulle missa något, trodde jag... Tror ni inte jag lyckats satt den på inspelning mellan fem i nio och nio... Inte ens en liten gnutta Lost kom med... Var tydligen för stressad igår morse. Så nu får jag ha lite koll på när reprisen kommer...

Gick och la mig på sängen istället, och somnade. Vaknade nån gång efter fem. Är fortfarande jättetrött så det blir nog läggdags rätt tidigt idag. Mamma och jag ska kanske till Barkaby imorrn och kolla lite. Pratade med henne i telefon förut. Hon va "helt utmattad" efter nätterna med Jorge.... BLÄÄÄ!!! JAG VILL INTE VETA!!! Typiskt mamma... Kanske borde ha något slags hörselskydd på mig imorrn... Hmm...

Försökte lägga in låtar från mina nya skivor på mp3 spelaren imorse, men näää... Dumma Robyn, hennes skiva är skrivskyddad så det funkar inte. Likaså med Hello Saferide... Men Johan sa att det ska gå att kringgå det där på något sätt. Man tycker ju att om man köper en skiva så ska man ju få kunna lägga in låtarna på sin mp3 spelare, eller? Får väl se om jag kan lista ut hur man gör.

Står en massa disk i köket... Får väl pallra mig dit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback