Pervers gubbjävel!

Usch usch usch... Inte precis världens roligaste dag idag...

Först hade jag tvättstuga. Nån idiot hade belamrat hela tvättrummet med sin tvätt, lyckligtvis var maskinerna tomma. Fick dock plocka ur idiotens tvätt ur torktumlaren.

Lite senare gick jag bort till sjukhuset. Jag sa till receptionisten att jag ändrat mig om högkostnadskortet. Sa ju förra veckan att jag inte ville ha något. Ska det fortsätta såhär har jag snart frikort... Doktorn skrev ut två olika mediciner. Hämtade ut den ena, den kostade 185 kr, härligt. Hjälper inte den måste jag hämta ut den andra, ännu härligare...

Städade lite hemma, behövdes verkligen, är fortfarande inte helt klar.

Sen åkte jag till jobbet. Mamma skulle till Vällingby så jag åkte dit med henne och tog t-banan därifrån. Glömde självklart hörlurarna hemma, mycket frustrerande när folk på t-banan måste prata JÄTTEHÖGT... Måste komma ihåg att se till att få med mig dem imorrn.

Var inne en sväng på H&M och köpte en brun mössa (som jag har på mig just nu ;)) och shampo och balsam för min julklapp från Duka. Fick ju ett presentkort på 200 kronor på H&M. Kändes lite trist att använda det till shampo och balsam men jag behöver det...

Det var inte så mycket mer än vanligt att göra på jobbet, fast vi var ju iofs typ dubbelt så många som vi brukar så det kanske inte var så konstigt. Blev lite trångt i kassan ibland bara. Blir nog rätt kul att jobba i helgen, bara roliga människor, och imorrn skulle Sandra bjuda på glögg.

På bussen till Slussen klev det på en man som satte sig bredvid mig. Jag tyckte först det var lite underligt för det fanns ju fler lediga säten runt omkring. Dessutom hade karln en stor ryggsäck som han la i sitt (och typ i mitt!) knä. Först tyckte jag bara att han var irriterande för att han bredde ut sig så j-a mycket med sin ryggsäck. Orkade lixom inte säga något. Sen började det kännas som att han tryckte väskan emot mig, så jag tryckte tillbaka för att markera att han skulle flytta på väskan. Efter ett tag började jag inse att det nog inte var väskan jag kände... Shit vad arg jag blev. Blev förvånad över att jag vågade säga något, inte så typiskt mig lixom, men det gjorde jag... Jag sa åt honom att nu fick han fan sluta och sa att han skulle flytta på sig. Först satt han kvar. "Du får sitta där eller där" sa jag argt och pekade, "annars vill jag byta plats!". Då flyttade karl-aset på sig. Var dock ingen på bussen som ens höjde ett ögonbryn, trots att de måste hört vad jag sa. Blev arg på mig själv oxå för att JAG skämdes, e väl fan inte jag som ska göra det, det ska väl han göra?! Borde ha tagit fram hårsprayen ur väskan och sprayat han i ögonen, gubbfan! Fast då hade man väl blivit anmäld för misshandel... Jaja, han var iaf jävligt snabb på att ta sig av bussen när vi kom till Slussen...

När jag kom hem öppnade jag min telefonräkning... Den var rätt så jättehög, iaf för att va min... Inte bra alls... Men men, antar att det lätt blir så när kärleken bor långt långt bort... Får nog tigga mer pengar av mormor...

Imorrn öppnar jag, och jag slipper stänga, skönt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hallå tjejen!Ska vi ses i veckan? Hur går du i skolan?Kram kram!

2006-12-16 @ 17:43:58
Postat av: Tinis

hello!

sara kommer hit imorgon kväll, jobbar du inte och har tid kan du ju komma över du me. Hon jobbar sent typ alla dagar annars och tisdagen kunde hon inte. Sen åker ju hon till LNKPG på fredag...

Jag orkar inte åka någonstans på måndagar! Det e pest!

2006-12-16 @ 19:02:28
Postat av: Cissi

Hej vännen!
Tänkte bara meddela att jag & Lu besöker Street mellan kl 18-20 imorgon; marknaden samt fika. Ni är mkt välkomna att ansluta om ni känner för det! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback