Örebro

Nu är jag hemma igen. Vi kom hem igår kväll vid nio. Idag har jag jobbat, det var inte särskilt kul då jag har känt mig halvt död hela dagen.

Har iaf haft två jättemysiga dagar med Daniel. Vi åkte i onsdags morse. Köpte med oss lite frukost från bageriet. När vi kom till Örebro åkte vi och hälsade på Daniels farmor och farfar. Vi var inte direkt hungriga men Daniels farmor bjöd på mat, typiskt farmödrar... ;) De var jättegulliga båda två.

Efter det tog vi en kort sväng på stan. Sen fortsatte vi ytterligare närmare en timma bort till Daniels mamma. Hennes hus var helt fantastiskt. Jag blev kär. Visst fanns det mycket kvar att fixa, men det är ju en del av charmen. Stort var det iaf. Min lilla lya skulle få plats ganska många ggr i det huset.

Vi tog en sväng in till byn(?). Daniels systrar Amanda och Ellinor (tvillingar, ca 11 år) ville såklart åka med oss. ;) Mamman och hennes man fick åka efter i sin bil. Det var lite roligt att det fanns något som hette Gallerian i Hällefors, den bestod av typ två affärer, eller var de kanske tre...? ;)

Sen bar det av tillbaka till huset igen och Daniels mammas man lagade mat. På kvällen kollade vi på film allihopa. Det var mysigt, men oj vad trötta vi var.

I huset och på gården bor, förutom familjen, oxå en hel del djur. Två hundar (mastiffer) (STOOORA!), lite höns, en get(!), tre katter och just nu även en kakadua.

När vi skulle sova på kvällen kom perserkatten Oliver och ville ligga hos oss. Han spann jättehögt och jag tänkte att nu kommer jag aldrig kunna somna. Som tur var blev han tyst när han somnade. Douglas (en av hundarna) låg för övrigt och snarkade högljutt tidigare när vi kollade på filmen... ;)

På torsdagen vaknade vi väl lite senare än det var tänkt. Jag ringde mamma och frågade om det var någon brådska med bilen men det var det inte så vi kunde ta det lugnt.

En stund efter frukosten åkte vi till Örebro allihop. Först åkte vi hem till Daniels farmor och farfar igen. Där blev det fika med typ tonvis med kakor och bullar. Daniel och jag gick till affären och handlade hem dricka åt hans farmor och farfar så de skulle slippa bära hem sånt på ett tag.

Sen åkte vi till Daniels mormor. Hon var jättegullig och påminner mycket om min egen mormor då hon oxå är från Norge.

Efter det åkte vi till Marieberg, som man väl kan jämföra lite med Barkarby eller Kungens Kurva. Vi var inne på Elgiganten för Daniel ville ha en ipod. Vi stod och väntade i evigheter sen ville Daniels mamma gå på Ikea så jag följde med henne och Amanda dit. Köpte en filt och en ljusslinga. Sen var klockan rätt så mycket så vi åkte bort till McDonald's och åt middag, inte vår favoritmat precis... men det gick...

Vi sa hejdå och begav oss hemåt i vår supersmutsiga lilla bil... Det var t o m svårt att se något på vägen. Till slut fick vi stanna så Daniel kunde torka av framlyktorna och rutan. Väl hemma blev det en sväng in på biltvätten innan vi ställde tillbaka bilen på mammas garageplats.

Daniel stannade här inatt, lycka! ;) Men han åkte tidigt imorse för att hans småbröder i Täby inte skulle behöva vara ensamma hemma så länge. Själv somnade jag om en stund men jag sov dåligt och drömde en jätteläskig mardröm...

Ska sova nu. Hoppas jag slipper mardrömmar inatt...

Här kommer några bilder på de söta djuren:

Vovve
Diana

Oliver
Oliver

Lillagumman
Lilla Gumman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback