Blogstrul

Det här inlägget skulle in igår kväll men det gick ju inte att blogga då... ;( Men nu går det! ;)

Idag har jag gjort och läst sagan om den lilla lilla gumman med en grupp barn. Det gick jättebra. En stund senare hörde jag en av flickorna (2 år) sitta och prata för sig själv: ”…en liten liten pall, och en liten liten stol , och ett litet litet bord…” ;)

 

Den nya flickan ville inte släppa taget om mig när vi skulle äta lunch. Hon klamrade sig fast allt vad hon kunde, så vi bestämde att hon fick sitta vid mitt bord.

 

Orkade inte protestera idag när busschauffören gav mig en biljett med reducerat pris trots att jag höll fram 20 kr. Brukar alltid säga till, men om jag nu ser så ung ut (under 20) så får jag väl se till att utnyttja det… snart går det väl bara utför… Om ett halvår är man 25 och det är ju halvvägs till 50, som är halvvägs till 100… Herregud…

 

När jag kom hem somnade jag. Sov väl i närmare två timmar. När jag vaknade hade jag väldigt ont i halsen och nu känner jag mig febrig. Det kan visst aldrig gå en hel vfu-period utan sjukdom… Dåligt…


Gick en promenad nu på kvällen. Såg ett djur som gick över vägen. Har dock inte lyckats komma på vad det var. Den var ungefär i samma storlek som en hare, men det var inte en hare... Hmmm... kanske en stor råtta? en väldigt stor råtta?
 

Nä, nu är jag sjukt trött och vill bara sova.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

En igelkott kanske

2006-12-08 @ 10:25:05
Postat av: Linda

Hmmm... Kanske... En riktigt stor och tjock igelkott? ;)

2006-12-09 @ 16:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback