Äntligen slut!

Japp! Nu är min vfu-period äntligen slut! Underbart skönt! Nu ska jag bara jobba jobba jobba...

Igår eftermiddag var vi hemma hos Lena och hjälpte henne att förbereda middagen till kvällen. Sen gick vi till Julias förskola och skulle titta på luciatåget. Jag såg dock inte så jättemycket för alla föräldrar var helt hysteriska... Det var flera som inte såg något alls bara för att alla andra skulle stå så nära barnen som möjligt. Jag tyckte mest synd om stackars mormor som inte fick se sitt lilla barnbarn. En pedagog sa åt alla att backa en bit ner i slänten så att alla skulle kunna se, folk flyttade sig ungefär ett halvt myrsteg bakåt... Herregud. Men söt var hon iaf, Julia, med alldeles för stor luciakrona. ;)

Efter tåget gick vi tillbaka hem till Lena och Jonas och fortsatte med maten. Några timmar senare kom alla gästerna. Det var skönt att Lena hade gjort bordsplacering, fast jag kände mig ändå en aning malplacerad där jag hamnade, i killhörnan... Fyra "pojkar"... 11, 15, 19 och 23 år gamla... Det blev mycket prat om dataspel, suck! Fast det var rätt kul ändå för 11-åringen sa så roliga saker hela tiden. På vägen hem blev vi stoppade av polisen och mamma fick blåsa för första gången i sitt liv. Hon hade bara druckit vatten så det var ju lugnt. Man blev dock lite nervös när polisen vinkade in vår bil för sekunden innan hade Tony gjort "fuck you" mot polisbilen... Moget...

När jag kom hem kollade jag på slutet på "OC". Först grinade jag för att Seth och Summer var så gulliga och sen grinade jag ännu mer när Marissa dog, trots att jag redan visste att hon skulle dö i det här avsnittet och hur. Sen såg jag lite på reprisen av "Luciamorgon", då grinade jag ännu mer... Fråga mig inte varför... Jag är så j-a blödig... var nog rätt trött oxå...

Sov väl lite drygt tre timmar inatt, sen låg jag mest och vred och vände på mig. Ca 05.40 tyckte Tilda att jag skulle gå upp... schysst...

Var tvungen att komma lite tidigare till förskolan idag för vi skulle på matteträff. Det var rätt så kul att höra lite exempel på vad de gör ute på förskolorna. Min handledare pratade mest av alla... :) Idag har jag även spenderat en hel del tid med pojken som jag känner att jag inte riktigt klarar av. När jag hade tagit upp honom ur vagnen efter vilan ville han sen inte gå ner från mitt knä. Så han fick sitta där.

Är en aning irriterad på att jag måste betala för måltiderna på förskolan. Är inte hutlöst med pengar men jag tycker att de kunde bjuda på det då man fungerat som en gratis extraresurs många gånger.

Nu när jag kom hem låg senaste skolarbetet i brevlådan. Vågade knappt öppna kuvertet först. En komplettering hade varit det sista jag behöver just nu... Men jag kunde pusta ut, jag var godkänd! Så skönt! ;)

Idag skulle Handels ha typ demostration mot de höjda avgifterna. Synd bara att de hade det så tidigt på dagen... Vill absolut inte ha några höjda avgifter eller sänkt a-kassebidrag. Hoppas alla de som röstade på de som bestämmer är nöjda... Kul med en regering som helst bara vill gynna de som redan har pengar... verkligen...

Schema för morgondagen:
Tvätta
Sjukhuset
Handla sista julklapparna (I wish...)
Jobba
Urkul... verkligen...

Men! En glad nyhet är att Weeping Willows släpper nytt album på Alla Hjärtans Dag 2007! Lycka! Så om någon (vem det nu skulle kunna vara...) har tänkt köpa en present då är skivan ett hett tips... ;) Är iofs två månader kvar, men ändå...

Kommentarer
Postat av: tinis

sara e ledig tisdag. men jag kan ju typ alltid eftersom jag har världens bästa schema ;)

2006-12-14 @ 17:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback