Pride

Igår åkte mamma och jag in till stan för att kolla på Prideparaden. Det var hur mycket folk som helst överallt men vi lyckades hitta ett par bra platser vid ett övergångsställe vid Kungsträdgården. Vi stod där i säkert 40 minuter innan paradtåget anlände. En man på andra sidan gatan trillade ihop, han hade tydligen diabetes, efter en liten stund var han ok igen.

Man ångrade lite att man inte gick med i tåget, såg ju så himla kul ut! Fast å andra sidan så såg jag en massa roliga saker som inte Sara och Tina såg. ;) När Ikea-gänget kom letade jag frenetiskt efter ett känt ansikte och lyckades upptäcka Saras stora solbrillor i vimlet. Jag lyckades ropa till mig henne (med hjälp av nån karl...) och hon och Tina kom och slängde sig runt halsen på mig, sen var de tvugna att fortsätta iväg igen. ;)

När hela paraden passerat mötte mamma och jag upp hennes två kompisar som inte orkat stå kvar och kolla på allt. Vi åt mat, de gnällde rätt mycket, var det inte det ena så var det de andra. Var rätt skönt att de inte skulle åka med oss hem. 

Mamma och jag tog pendeln hem, vid Barkarby blev tåget strömlöst så där fick vi stå i 20 minuter... Mamma ville sen ta ett glas vin i Jakan men jag hade ingen lust, var rätt trött.

Men någon timme senare ringde Sara och sa att hon och Tina skulle ta nån öl inne i stan så jag skyndade mig iväg till tåget. Vi satt på en uteservering på Medis. Roligt att vi kunde ses alla tre, det händer rätt sällan nuförtiden.

När skulle gå och lägga mig på kvällen hittade jag konfetti från paraden innanför kläderna... ;)

Idag är det strålande solsken. Jag måste sola, är ju sååå blek. Känner mig dock inte särskilt bekväm på en badstrand så jag kanske åker hem till mormor. Får se. Tänkte på att man ju kan åka upp till pappa, men det blir ju värsta projektet ju, orkar inte... inte just nu iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback