Katt eller marsvin?

Vilket trist väder... Mamma och jag åkte till Tensta för att gå på Bo06, men vi åkte hem igen rätt så snart... Så nu hänger min jacka, mina byxor och mina skor på tork... Hur blöta som helst...

Vi gick och fikade på Brödernas istället, mkt trevligt.

Har även pantat alla mina burkar och flaskor jag hade under diskbänken, 105,50 kr fick jag för dem! Bra bra!

Jaaa... Jag funderar starkt på att skaffa ett djur. Det är ingen impuls, har grubblat länge. Nu tycker säkert vissa jag är konstig för jag sålde ju Skruttan i början av året. Men hon mådde ju inte bra, troligtvis var hon sjuk redan då eftersom hon betedde sig så annorlunda mot hur hon brukade vara. Hon dog ju bara några veckor senare. Jag trodde ju att hon skulle må bättre av ett miljöombyte men det var ju värre än så.

Vet dock inte vilket slags djur som är lämpligast... Håller på och kollar för- och nackdelarna med lite olika djur. Hund är ju tyvärr helt uteslutet då det inte finns någon möjlighet att gå ut med den på dagtid. De som ligger närmast hjärtat just nu är väl katt, marsvin och eventuellt kanin. Marsvin och kanin känns lite som "barndjur"... Men marsvin kan ju vara väldigt gosiga, pratiga och sociala, det vet jag ju av erfarenhet. Kaniner är ju iofs oxå väldigt gosiga, men jag vet inte, i så fall blir det ju iaf en lugnare ras än vad Skruttan var... Älskade gumman, saknar henne massvis.

Jag får grubbla vidare på det där...

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag röstar på en katt! Känns lite mer vuxet än ett marsvin! Vill själv ha en katt el hund men Niklas är allergisk mot katt och en hund tar för mkt tid. Men du ska självklart ha en katt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback