Bröllop, katt och förkylning...

Fy fan... Dunderförkyld... Ögonen och näsan rinner konstant...

Jag som hade sett fram emot världens fest igår... Efter att ha brytit ihop inne på toaletten bestämde jag mig för att åka hem redan vid halv tio. Kändes jättetråkigt, missade säkert en massa kul... Jag tror dock inte att Ida hade mindre kul för att jag gick, hon verkade ha det jätteroligt och släppte loss på dansgolvet! ;) Var ju hennes dag igår, och hon var sååå vacker!

Jag mötte upp Ida hos frisören. Frisyren var nästan klar när jag kom, sen blev det sminkning. Ida var klar typ två timmar för tidigt så vi satt där och väntade på att tiden skulle gå tills det var dags att ta på brudklänningen.

Medan vi väntade sa den ena av de två tjejerna som jobbade på salongen till den andra att "Robban skulle komma och klippa sig". Jag gissade att Robban var hennes kille eller nån kompis till dem. Ett par minuter senare kliver en man med keps och solglasögon in. När han tar av sig dem ser jag att det ju är Robert Gustavsson. Så han fick håret fixat medan vi satt där och glodde, haha. :)

Sen var det dags att sätta igång med den sista piffningen på Ida. När hon skulle ta på sig sina nyinköpta örhängen gick det ena sönder... Så jag gick bort till Kamari för att köpa några nya. Alla var rätt dyra och det fanns inte så mycket att välja på, hittade dock ett par med lila stenar som fick duga.

När jag kom tillbaka var klänningen på plats och det var bara slöjan som saknades. Volià!
Ida

Värsta baben! ;)

Sen tog vi taxi till Hotell Reisen där vi skulle möta Idas pappa. Medan vi väntade blev Ida fotograferad av några danska tanter...

Lite senare var det dags för vigsel, på kajen, mitt i stan, med en massa folk omkring, hur coolt som helst!
Brudparet
Brudparet

Sedan blev det middag och tal i lokalen Källaren Stralsund i Gamla Stan. Maten hade Idas pappa gjort, hur god som helst. Jag tycker att det känns skönt att jag ställde mig upp och sa ett par ord till Ida (och Niklas) och lämnade över albumet. Var lite tveksam ett tag eftersom jag inte mådde bra och jag hade glömt lappen hemma. Hade gärna sagt lite mer men jag tycker fortfarande att det är lite småläskigt att prata inför en stor grupp människor, speciellt utan manus... Kanske var lika bra att det blev rätt kort, .annars kunde det ju blivit långrandigt å pinsamt istället... Idas pappas tal var jättebra och roligt.

Efter middag och kaffe var det dans...
Dans
Visst är de ett vackert par !?

Hade en jättetrevlig dag/kväll igår. Önskar bara att jag sluppit förkylningen så jag kunde partat ordentligt som jag tänkt mig.

En annan sak... I fredags blev jag med katt... Ja, bara sådär... Det gick lite hastigt och lustigt men det blir nog bra. Lite ovan är jag dock, men jag har min privata kattrådgivare Tina till hjälp... ;)
Tilda
Det här är Tilda, min(!) katt.

Jag fick Tilda gratis av en man vars mamma dött. Mammans sista önskan var att hennes katter skulle få det bra, och han var helt övertygad om att Tilda får det bra hos mig. ;) Hon är hur kelig som helst, jättegosig, och väldigt nyfiken. Hon håller på och klurar lite på hur man tar sig in i garderoberna, för där inne är det tydligen jättespännande. Imorse vaknade jag av att hon hade försökt hoppa upp på mitt cd-ställ... Inte särskilt lyckat... Hon hängde där i framtassarna stackarn... Hoppas hon inte försöker sig på det något mer. Kanske borde skruva fast den i väggen för säkerhets skull. Nu ligger hon och sover i min säng, jättesöt!
Tilda1

Mamma ska för övrigt förlova sig... De beställde ringar igår... Här går det undan! Karln har ju flyttat in hos henne oxå... Ja, jag är nog lite negativ, men jag är väl bara sotis och kanske lite avis. Men så länge mamma är lycklig så är det väl bra antar jag.

Ska knapra lite värktabletter nu, tjing!


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad fina bilder! Dom snor jag....hahaha!
Krya på dig så hörs vi när vi kommer hem från bröllopsresan!Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback