Jag-en poet... hehe...

"Life is a pigsty" (Morrissey) Jaaa... Haha! Kan inte göra så mycket annat än att hålla med...

Språkverkstad idag, jättekul! Susanna (läraren) är den ultimata sagotanten! :) Bl a så har vi läst Mamma Mu, den va asbra och riktigt rolig! Vi fick en uppgift oxå, vi skulle skriva ner så många ord vi kunde komma på som börjar på S-ljudet, sen skulle vi använda oss enbart av dessa när vi skrev en dikt. Vår dikt blev urbra, enligt oss själva iaf. Läraren ansåg att vår dikt bl a var "samhällskritisk". :) Här är den, skriven av Mig, Cissi, Linda och Sandra, läs och njut...

Svart Söndag

Sex snygga Stureplansbrats skålar skumpa
samtidigt som sötnosen snortar snö
SpyBar stänger
stegen styrs sakta snubblandes söderut
Sture somnar sedan saknandes sextontusen stålar
solen stiger
Sara ses stryka Stures smalben
samtidigt som Saras sambo Sören slumrar sött
Saras syndiga svarta samvete styr saaben
siktandes SVINesund
Söndag...

Är sååå irriterad på min dvd-spelare just nu! Kollade på "In her shoes", hade sett närmare hela när jag var tvungen att stänga av för att jag ville se FloorFiller. Jag tänkte att det ju inte gör något eftersom det är så lätt att bläddra fram till rätt scen på dvd-filmer. Men icke... Går inte att göra det med just den här filmen... Så jag måste typ se om den från början eller iaf låta den gå fram till rätt scen... Jobbigt som fan juh...

Ledig imorrn, men måste tvätta. Fanns en tid mellan 10.00 och 13.00, fick ta den. Hinner ju shoppa lite ändå sen. Jobbet börjar 16.45, så det e luuugnt...

Ja just det... FloorFiller va hur kul som helst idag! Sean fyllde år och hans drömtjej Anna Book var där och sjöng för honom. Senare på kvällen arrangerade Sean ett "altare" där han offrade bananer och Red Bull till Anna... Hahahahaha! Fast jag antar att man måste ha sett det hela för att förstå hur kul det egentligen var...

Snart födelsedag! Vad önskar man sig då? Klurigt det där... Fager i presenförpackning kanske? Haha! ;) Kan nån fixa? Jag hoppas iaf att jag själv och alla mina vänner får riktigt kul på lördag, trots gamla grejer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback