Sjuk

Jag är så j-a förkyld! Igår måste jag haft jättehög feber för jag satt halvnaken i soffan vid det öppna fönstret och tyckte att det var varmt och yrade om både det ena och andra. Jag var helflummig, Fredrik satt bara och skakade på huvudet. "Hoppas att du bara är sjuk en gång om året" sa han. Och jag tänkte att om han inte gör slut med mig efter det här så är det ett under. Man är ju så himla äcklig när man är såhär dunderförkyld. Man sprider snorpapper omkring sig och flåsar för att man inte kan andas genom näsan och man tvingar älsklingen att sova på soffan för att man är så varm. Igår var dessutom mitt högra öga halvt igensvullet eftersom det runnit hela dagen, så jag gick under smeknamnen "Rocky" eller "Slugger".

Idag är det nästan lika illa. Imorse var det dock lite bättre så jag pallrade mig in till skolan där jag skrev ut mitt cv innan jag åkte in till AF City. Frida och jag presenterade oss för de fyra bemanningsföretagen som var där och gav dem våra cvn. Sen tog vi en promenad ner till Berns där vi skulle gå på Monsters jobbmässa. Vi fick en chock när vi såg kön, så vi gick och lunchade på Waynes på Akademibokhandeln istället. Men eftersom Frida hade åkt hela vägen hit från Uppsala så gick vi tillbaka till mässan sen. Det visade sig att det inte tog mer än 10 minuter att komma in, men shit vad folk det var därinne. Jag fick panik. Hur tänkte de? Och vad vi förstod så var det ingen arbetsgivare som tog ens cv på plats, utan man blev hänvisad till olika hemsidor, men varför har man då en mässa?

Besvikna gick vi mot T-centralen, men på vägen dit köpte jag huvudvärkstabletter och en liten present till Fredrik. Efter det har jag suttit här i V-torp framför tvn och snytit mig och ätit mat som inte smakar något alls för att jag är så täppt. Borde nog ha lagt mig i sängen en stund men fastnade framför den där kockfilmen med Catherine Zeta Jones och den där killen med den jättedjupa hakgropen som är så mycket snyggare som mc-knutte i "Erin Brockowich". 

Sen blev jag deppig. Känns lite ensamt här. Och så blir man less på folk som inte svarar på sms, folk som aldrig vill ses och så vidare. Ja nu kan jag ju ändå inte träffa folk för då lär jag ju snora ner dem, men ändå. Och Manson ställde in sin konsert så nu får jag inte gå på den i november. Och det där jobbet jag sökte för länge sen, de hör ju aldrig av sig, jag som verkligen ville. Hmm... Köpte en trisslott förut, kanske ska skrapa den, vänta lite...



Yey, 25 spänn... Kul...

En trevlig sak häromdan var iaf att Fredriks föräldrar kom hem från Turkiet och bjöd över oss på middag. De hade köpt presenter och jag fick en väldigt fin klocka. Blev glatt överraskad, de är så gulliga.

Vet inte hur det ska gå imorrn. Känns ju dumt att vara borta en massa nu när jag äntligen fått en praktikplats, men är jag såhär blir det nog svårt. Det värsta är att det känns hyfsat på morgonen. Den som lever får se helt enkelt. Igår trodde jag ju att jag skulle dö under natten och sa något till Fredrik om att han måste gå på min begravning i så fall. "Bara om den är före eller efter Prag" sa han då...

Prag ja, fan vad jag längtar. Strippklubbar, sexshoppar och en j-a massa öl! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback